حفاظت از دستاوردهای کوردها وظیفه همه احزاب است

اسرین قادری عبدالله عضو کنگره ملی کوردستان ک‌ن‌ک با بیان اینکه دولت ایران هم مانند دولت ترکیه به مردم کورد ظلم می‌کند، گفت: «حفاظت از دستاوردهای کوردها وظیفه همه احزاب است.»

اسرین قادری عبدالله، عضو کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) گفت: «در مورد خلق کورد، دو کشور ایران و ترکیه در یک خط قرار دارند.»

اسرین قادری عبدالله با اشاره به اینکه نظام هر دو کشور از نظر نسل‌کشی علیه کوردها مشابه است، گفت: «ایران و ترکیه نیز به خلق کورد ظلم کردند اما خلق کورد ساکت ننشستند و در روژهلات کوردستان نیروهای پیشمرگه و احزابی هستند که خواهان حقوق خود هستند. در ترکیه نیز احزاب وجود داشتند و آنها نیز به همین ترتیب مبارزه کردند. این دو حکومت فاشیست و تمامیت خواه هستند. آنها هرگز اجازه ندادند مردم کوردستان به آزادی خود دست یابند. برای من، حفاظت از دستاوردهای خلق کورد مهم است. وظیفه همه احزاب، افراد مستقل و سازمان‌های مدنی حفاظت از این دستاوردهاست.»

‌‌‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» ادامه دارد

 اسرین قادری به انقلاب «ژن ژیان آزادی» که ۲ سال است در روژهلات کوردستان و ایران ادامه دارد اشاره کرد و گفت: «مبارزه زنان از سال ۵۷ در ایران ادامه دارد، زنان ایرانی به ویژه زنان کوردستان حتی یک روز سکوت نکردند. با قتل ژینا امینی قیام بزرگی در روژهلات کوردستان و تمام شهرهای ایران با شعار «ژن ژیان آزادی» شروع شد. ما در حال مبارزه با یک رژیم توتالیتر و فاشیستی هستیم. از این رو، پس از آغاز فعالیت‌های اعتراضی و محکوم نمودن حکومت در ایران، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مانند گذشته به این موضوع پرداخت. به همین دلیل فعالیت‌های مردم به ویژه فعالیت‌های زنان تا حدودی مغفول مانده بود. این بدان معنا نیست که انقلاب ادامه نخواهد یافت. الان هم در شهرهای کوردستان و در برخی شهرهای ایران، زنان با موضوع پوشش سر که یکی از مهم‌ترین مسائل ایران است، مبارزه می‌کنند. اکنون نیز انقلاب «ژن ژیان ، آزادی در خیابان‌های کوردستان و ایران ادامه دارد.»