ه‌پ‌گ یاد و خاطره ۲ گریلای شهید را با احترام گرامی داشت

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲ گریلا که در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند، گفت: «آنها در خط مقدم مقاومت افسانه‌ای در برابر اشغالگران ایستادند و پرچم پیروزی را به اهتزاز درآوردند.»

بیانیه ه‌پ‌گ در رابطه با شهادت گریلاها

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ به شرح زیر است:

«رفقای ما سورو آمانوس و شیار آمد در تاریخ‌های مختلف در حمله دشمن به مناطق حفاظتی مدیا به کاروان شهدا پیوستند.

رفقای ما سورو و شیار، مبارزان پیشرو و فداکار جنگ خلق انقلابی ما، در خط مقدم مقاومت افسانه‌ای در برابر اشغالگران ایستادند و پرچم پیروزی را به اهتزاز درآوردند. رفقای ما که لحظه به لحظه زندگیشان با مقاومت همراه بود، میراثی فراموش‌نشدنی از مبارزه را برای جانشینان خود به یادگار و ارث گذاشتند. در زندگی و جنگ، آنها با سبک جنگی خود که ارزش‌های مادی و اخلاقی ایجاد شده توسط حزب ما، پ‌ک‌ک را بزرگ‌تر می‌کند، به یک ایستار مبارز برای همه ما تبدیل شده‌اند. رفقای ما که در سخت‌ترین شرایط گریلاگری می‌کردند، ضربات بزرگی به ارتش اشغالگر ترکیه وارد کردند. آنان با مبارزه نفس‌گیر و بی‌امان خود وظیفه‌ای همسو با روحیه این دوران بر عهده گرفتند.

یاد و خاطره رفقای ما سورو و شیار مبارزان تزلزل‌ناپذیر روحیه ایثارگری آپویی را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم و به تمامی مردم کوردستان بویژه خانواده میهن‌دوست‌شان تسلیت می‌گوییم. ما تعهد خود را برای تحقق بخشیدن به مبارزه‌ای که شهدایمان به ما تحویل دادند، رویای رهبری آزاد و کوردستان آزاد را تکرار می‌کنیم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: سورو آمانوس

نام و نام خانوادگی: مسلم اورپَر

محل تولد: شرنخ

نام مادر - پدر: حلیمه- امین

تاریخ و محل شهادت: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ / مناطق حفاظتی مدیا

**** ****

نام سازمانی: شیار آمد

نام و نام خانوادگی: ماحسوم بوزات

محل تولد: مِرسین

نام مادر -پدر: فریده- حاجی

تاریخ و محل شهادت: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ / مناطق حفاظتی مدیا.‌»