ریاست مشترک ک‌.ج‌.ک: مقاومت در امتداد خط شهیدان می قطعا به پیروزی می‌رسد

ریاست مشترک شورای اجرایی ک.‌ج.‌ک در گرامیداشت شهدای ماه می بیانیه‌ای صادر کرده و می‌گوید جبهەهای مقاومت در زاپ و آواشین برای پاسداری از آرمان شهیدان است، آرمانی که قطعا به پیروزی خواهد رسید.

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در بیانیهای با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ماه می نوشته است: "ماه می، ماهی است که کادرهای پیشروی انقلاب آزادی کوردستان، جنبش‌های سوسیالیستی ترکیه و خلق عرب در آن شهید شدند. ماه می موعد تلاقی ارزش‌های مشترک جوامع خاورمیانه با یکدیگر است. بنابراین ماه می نماد آرمان همزیستی، پیکار متحدانه، خواهری و برادری خلق‌ها و اینترناسیونالیسم است."

ک‌.ج‌.ک با نام بردن از حقی کارر، فرهاد کورتای و ابراهیم کایپاک‌کایا، به تمامی شهدای انقلاب و دمکراسی ادای احترام کرده و می‌افزاید: "ماه می ١٩٩٧ ده‌ها رفیق ما توسط پ.‌د‌.ک در اقدامی وحشیانه به قتل رسیدند. هلین، اوزان و همه شهدای هولیر را با احترام به یادآوریم. پ.‌د.ک هنوز به نقش خیانت و نوکری ادامه می‌دهد. صدها رفیق ما در اثر اطلاعاتی که پ.‌د.‌ک به ترکیه داد شهید شدند. در ماه می، مردم و دوستان خود را به ژرف‌اندیشی درباره شهیدان و پاسداری از آنان دعوت می‌کنیم و برای یادبود شهیدان به مبارزه علیه حکومت فاشیست ترکیه و همکارانش شدت می‌بخشیم."

این بیانیه با اشاره به سپری شدن یکماه از مقاومت زاپ و آواشین، به تلفات سنگینی که بر دشمن تحمیل شده جلب نظر و اضافه می‌کند: "گریلاها علیه ارتش اشغاگر ترکیه قهرمانانه جنگیدند و از کوردستان دفاع کردند. به تمامی مبارزان و فرماندهان ه‌پ‌گ و یژاستار که با روحیه فدائیانه آپویی مقاوت می‌کنند از صمیم قلب درود می‌فرستیم و تبریک می‌گوییم. مزگین، روهات و همه شهدای این مقاومت را به نیکی به یادمی‌آوریم و قول می‌دهیم مبارزه آنها را به پیروزی برسانیم."

ریاست مشترک ک.‌ج‌.ک تصریح می‌کند این مقاومت نه تنها طرح دشمن را ناکام گذاشت، بلکه آتش مقاومت را در دل جوانان وطندوست کوردستان شعله‌ور کرد.

این بیانیه علت توسل ترکیه به سلاح‌های ممنوعه شیمیایی را عدم توفیق در جنگ با گریلاها بیان کرده و سکوت جامعه بین‌المللی در این قبال را گواه دورویی در برابر جنایت علیه بشریت می‌داند. آنها که به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان می‌دهند در برابر حملات شیمیایی ترکیه علیه کوردها ساکتند و شریک جرم.