عملیات یژا استار در زاپ: یک اشغالگر مجازات شد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ اعلام کرد که در عملیات سازماندهی شده توسط گریلاهای یژا استار علیه ارتش ترکیه در منطقه غرب زاپ، یک اشغالگر مجازات شد.

بیانیه‌ی ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در بیانیه کتبی خود جزئیات عملیات انجام شده توسط گریلاها و حملات اشغالگران را به شرح زیر اعلام کرد:

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

در ۲۴ آوریل در ساعت ۱۵:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های خودکار مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ۲۵ آوریل ساعت ۰۹:۴۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱اشغالگر مجازات شد. این عملیات توسط نیروهای يژا استار ما انجام شد.

منطقه متینا؛

اولین اطلاعات مبنی بر حمله ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه متینا را اعلام کردیم. در حال حاضر ارتش اشغالگر ترکیه در برخی نقاط در مناطق شِلازه، کانی‌رَش و یَکماله در منطقه متینا مستقر شده و با تکنیک‌های جنگی منطقه را بمباران می‌کند. در عین حال، نیروهای پ‌دک برای تضمین امنیت جاده بین یَکمال و تپه آمدیه در ۳ نقطه مستقر شدند. نیروهای دولت اشغالگر ترکیه از این مسیر منتقل می‌شوند که پ‌دک در تلاش است امنیت را تامین کند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در ۲۴ و ۲۵ آوریل، مناطق گولکا، بِشیلی، سَره مَتینا، شِلازه و دَرگَله در متینا ۲۵ بار، منطقه مقاومت تپه بهار در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ 3 بار، منطقه بِپالان در قندیل 2 بار و منطقه رودخانه لولان در  خاکورک ۲ بار؛ در مجموع ۳۲ بار هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در ۲۵ آوریل، منطقه لولان در خاکورک توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.

نیرویی متشکل از ۶۰ کاروان وابسته به پ‌دک می‌خواستند وارد حیطه‌ی گریلا شوند.

در ۲۳ آوریل، یک نیروی نظامی متشکل از یک کاروان ۶۰ خودرویی متعلق به پ‌دک دو بار صبح و بعد از ظهر می‌خواستند وارد نقطه‌ای متعلق به نیروهای ما در منطقه بَردِسپی در خاکورک نیوند. نیروهای ما برای جلوگیری از پیشروی این نیروی نظامی به سمت نقطه ما تیر اخطار شلیک کردند که بعداً به درگیری کوتاه مدت تبدیل شد و هر دو بار این نیرو برگشت.

در همان روز در منطقه گوشينه نيروهای گریلایی ما به سمت ۶ خودروی حامل نيروهای نظامی كه بدون اطلاع اخطاری وارد منطقه شده بودند، تير اخطار شليک كردند و آنها عقب‌نشينی كردند.

در زمان وقوع هر دو حادثه، فعالیت هواپیماهای شناسایی دولتی ترکیه در این منطقه شدت گرفت و پس از خروج نیروهای پ‌دک، منطقه توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد، اما خسارتی به ما وارد نشد.»