ه‌ب‌ده‌: زمان گام برداشتن است، زمان فروپاشی فاشیسم است

ه‌ب‌د‌ه، یاد دنیز گزمیش و یاران او را گرامی داشت و گفت‌: ‌« زمان آن فرارسیده است که به مانند آنان ما نیز پیشروی کرده، گام برداشته و فاشیسم را نابود کنیم. وطیفه‌ی روزانه و فوری ما این است که فاشیسم را متلاشی کنیم، آزادی و رهایی را بدست آوریم.‌»

بیانیه ه‌ب‌د‌ه

کمیته اجرایی جنبش‌ انقلابی متحد خلق‌ها ‌(ه‌ب‌د‌ه) در سالگرد اعدام دنیزها یک بیانیه منتشر کرد.

در این بیانیه گفته شده‌ است: ‌«تا آخرین نفس خود نیز آگاه بودند که پیروز شده‌اند و آتشی را برافروختند که کمونیسم را شعله‌ور خواهد ساخت.

دنیز و رفقای او به پیشاهنگان انقلاب متحدانه ترکیه و باکور کوردستان مبدل شدند، رهبران آغازین گریلا، مبارزان مصمم مبارزه سوسیالیسم و دمکراسی. حاکمان به خوبی فهمیدند که دنیز و رفقایش و همچنین جهش انقلابی که یک نسل انقلابی را به وجود آورد، چه معنایی دارد. دنیزها برای انقلاب پیشگامی کردند، به توده‌ها نشان دادند که آزادی و رهایی با انقلابی براساس خشونت انقلابی عملی خواهد شد.‌»

در ادامه این بیانیه اعلام شده است که در ۵۲مین سالگرد اعدام دنیز و یاران او، نسل جنگجوی انقلابی از سوی خلق‌های زحمتکش بسیار بهتر یادشان را گرامی داشته و از مبارزه آنان صیانت می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است‌: ‌«به مثابه انقلابیونی که توده زحمتکش یاد آنان را با حسرت و آگاهی عظیمی گرامی می‌دارد آنان به پرچم مبارزه عملی و نشانه پیروزی مبدل شدند. نیروهای انقلابی که جنگ را گسترش می‌دهند، کارزار انقلابی آنان را برای خود به عنوان نمونه قرار داده و بی‌باکانه به سوی پیروزی به پیش می‌روند. توده زحمتکش در هر گام خود، در هر جایی به دنیز‌ها و پیشاهنگان بزرگ انقلاب ما درود می‌فرستد، تصاویر آنان را برمی‌افرازند، از زندگی آنان سخن به میان می‌آورند و با شعارهای آنان در مقابل دشمن قیام می‌کنند.‌»

در ادامه این بیانیه ه‌ب‌‌ده گفته است‌: ‌«دنیز، یوسف و حسین به خوف فاشیسم مبدل شدند، پیشگامان انقلابی خلق ما، امید رهایی زحمتکشان، سمبل‌های انقلاب متحدانه‌ما، مبارزان جسور و جاودانه جنگ آزادی ما هستند.‌

به مثابه جنبش انقلابی متحد خلق‌ها به مانند دیروز، ما امروز نیز از پیشاهنگان انقلاب متحدانه‌ صیانت خواهیم کرد.  گرامی داشت یاد دنیز‌ها و مبارزه انقلابی آنان، تنها با پیروزی به مثابه دنیزها، با عملی ساختن مبارزه مانند آنان و پیشروی‌های مصممانه ممکن است.‌»

ه‌ب‌د‌ه اعلام کرده است که خلق‌های ترکیه و باکور کوردستان سال‌های دور و درازی است که تحت ترور فاشیسم قرار دارند و گفت‌: ‌«قتل‌عام، دستگیری، حملات علیه مقاومت کارگران و زحمتکشان و کنش‌های دمکراتیک، به صورت منظم صورت می‌گیرد. برعلیه حملات مقاومت خلق‌ها نیز نیرومند شده و گسترش می‌یابد.‌‌»

همچنین با اشاره به حملات و جنگ علیه روژاوا و مناطق حفاظتی مدیا گفته شد‌ه‌: ‌«در تلاشند که خود را از نابودی رهایی بخشند. مبارزه قدرتمند گریلا و خلق‌ما ضربات سهمگینی بر دشمان وارد می‌آورد. بدن فاشیسم را فرو می‌پاشاند.

در چنین زمانی که مبارزه انقلابی قدرتمند می‌باشد ما یاد رفیق دنیز گزمیش،‌ یوسف اصلان و حسین اینان را گرامی می داریم. دنیز و رفقای او و نسل انقلابی آنان با آتشی که برافروختند و با جنگ مصمم برای ما به پژواک و روشنایی مبدل شدند. زمان آن فرارسیده است که به مثابه آنان ما نیز پیشروی کرده، گام برداشته و فاشیسم را نابود کنیم.

دنیزها، ماهیرها، ابراهیم‌ها و مظلوم‌ها راهی که باید در آن راهپیمایی کنیم را به ما نشان دادند. وظیفه روزانه و فوری ما این است که فاشیسم را متلاشی کنیم، آزادی و رهایی را بدست آوریم.‌»‌