ک‌ج‌ک یاد دنیز گزمیش و یاران او را گرامی داشت

ک‌ج‌ک، یاد دنیز گزمیش و یاران او از جمله یوسف ارسلان و حسین اینان را گرامی داشت و نیروهای دمکراسی را فراخواند که در پیرامون مبارزه مشترک، پشتیبانی و اتحاد نیرومندتر از گذشته گردهم بیایند،‌ هدف کوردستان آزاد و ترکیه دمکراتیک را به یقین برسانند.

بیانیه ک‌ج‌ک در ارتباط با سالگرد ۶ می

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک) یاد دنیز گزمیش، یوسف ارسلان و حسین اینان را در ۴۲مین سالگرد اعدام آنان طی بیاینه‌ای گرامی داشت.

این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«در ۴۲مین سالگرد اعدام دنیز گزمیش، یوسف ارسلان و حسین اینان که از پیشاهنگان جنبش سوسیالیست ترکیه بودند را با احترام گرامی می‌داریم. در شخص آنان یاد تمامی شهدای انقلاب و دمکراسی را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم،‌ قول پیروزی و پایبندی که به شهدا داده‌ایم را یکبار دیگر دوباره بیان می‌داریم. سیستم فاشیست، قاتل، استعمارگر و کشتارجمعی را به شدت محکوم می‌کنیم.

طی خبری اندهگین به ما اطلاع داده شد که یکی از پیشاهنگان جنبش سوسیالیست ترکیه، ابراهیم آراس وفات نموده است. رفیق ابراهیم آراس برای مبارزه دمکراسی و سوسیالیسم رنجی بسیار کشید، با پشتیبانی خلق کورد برای قدرتمند کردن مبارزه مشترک به تلاش و کوشش بسیاری به خرج داد. ما با بیان این قدردانی یادش را گرامی می‌داریم،‌ در مقابل ایستار، مبارزه و رنج او ادای احترام می‌نماییم.

تاریخ، شخصیت‌هایی را که برای آزادی خود را فدا کردند همیشه بزرگ و ابدی نموده است و مخلوقات سفاک سیستم استعمارگر را در تاریکی بدتینتی خودشان دفن می‌کند. کسانی که خیال می‌کردند می‌توانند با اعدام،‌ امید انقلاب آزادی را نابود کنند تنها خود را فریب دادند، خط و امید آزادی پیروز شد. کسانی که فکر می‌کردند با ابزار کشتن می‌توانند انقلابیون را به قتل برسانند،‌ خودشان با مرگ یکی گشتند. به مثابه تمامی انقلابیون، پیشاهنگان جنبش سوسیالیست ترکیه، دنیز ، یوسف، حسین نیز در دل و مبارزه خلق‌ها همیشه زنده خواهند ماند.

پیشاهنگان جنبش سوسیالیست ترکیه که در شخص دنیزها ما یادشان را گرامی‌ می‌داریم، میراث بزرگی برای ما برجای گذاشتند. آن میراث از استراتژی مبارزه مشترک خلق‌ها و اتوپیای حیات آزاد، سوسیالیست و دمکراتیک نشات گرفته است. درک آن پیشگامان و پایبندی به آنان با اساس گرفتن استراتژی مبارزه و اتوپیای آنان ممکن است. جنبش ما در رفتار و برخوردهای این مهم را برای خود به عنوان یک اساس تعیین کرده است، از ابتدا تا کنون این برخورد و رفتار ادامه داشته است. با پایبندی رهبر آپو به هدف حیات آزاد، دمکراتیک و اتحاد خلق‌ها و مبارزه عظیم آن که نیم قرن است ادامه دارد، همچنین کوشش‌های بی‌همتای او مواردی هستند که هرکس از آن آگاه است. رهبر آپو که متاثر از پیشاهنگان بزرگ جنبش انقلابی ترکیه به‌مانند ماهیر چایان مبارزه انقلابی را آغاز نمود، پ‌ک‌ک را بنیان گذاشت، کوردستانی آزاد و ترکیه‌ای دمکراتیک مبتنی بر اتحاد آزاد و دمکراتیک خلق‌ها را برای خود هدف قرار داد، هدفش این شد که مبارزه سوسیالیست دمکراتیک ترکیه و مبارزه آزادی کوردستان را متحد و یکی نماید. مبارزه آزادی کوردستان براساس خط سوسیالیست دمکراتیک پیشرفت‌های عظیمی آفرید و به مبارزه ترکیه‌ای دمکراتیک و آزاد، خاورمیانه‌ دمکراتیک متحول شد. رهبر آپو که پایبند میراث سوسیالیست انقلابی است، با پروژه سیستم کنفدرال دمکراتیک و پارادایم ملت دمکراتیک، راه راستین رهایی را به خلق‌ها،‌ زنان و انسانیت نشان داد و رهیافت حیات آزاد را معین نمود.

مدرنیته کاپیتالیست در میان بحران بزرگ و فروپاشی قرار دارد. سیستم هژمونیک کاپیتالیست که جنگ جهانی سوم را با روش‌های خودویژه‌اش انجام می‌دهد، در تلاش است که خود را از این وضعیت نجات دهد. مدرنیته کاپیتالیست به سوی فروپاشی و متلاشی شدن در حرکت است. از سوی دیگر جستجوی انسانیت برای حیاتی آزاد، کومینال و دمکراتیک هر روز بیشتر افزایش می‌یابد. این مهم بیش‌ از همه در کوردستان، ترکیه و خاورمیانه نیرومندانه و مشخصا جریان دارد. استراتژی مبارزه مشترک خلق‌ کورد با خلق‌های ترکیه، نتایج مهمی را ایجاد ساخت. سیستم فاشیست استعمارگر قاتل در شخص آک‌پ-م‌ه‌‌پ ضربات سهمگینی را دریافت کرد.

 برای ما نیروهای سوسیالیست، دمکراتیک و مدافع آزادی، وظیفه بنیادین خود می‌دانیم که این استراژی را ژرفا بخشیم، فاشیسم را به تمامی از میان برداشته و ترکیه‌ را دمکراتیک نماییم. تاریخ چنین مسئولیتی را به ما واگذار کرده است. ما باید به این مسئولیت تاریخی‌مان عمل کنیم، پشتیبانی و اتحاد خلق‌ها را نیرومند ساخته و نقش تاریخی خود را بجا آوریم. در چنین برهه‌ای که به فاشیسم ضربه‌ای سهمگین وارد آمده است،‌ تنها با اتحاد نیروهای دمکراتیک و گسترش مبارزه بر این اساس می‌توان فاشیسم را شکست داده و انتظارات آزادی و دمکراسی خلق‌های ترکیه را عملی ساخت. باید نیروهای دمکراسی اتحاد و پشتیبانی خود را قدرتمند کرده و بر همین اساس مبارزه را  گسترش دهند. ما بر این باوریم که معنادارترین موضع‌گیری پایبندی به یاد دنیزها بدین شکل می‌باشد، بر همین اساس ما نیروهای دموکراسی‌خواه را فرا می‌خوانیم که در پیرامون مبارزه مشترک، پشتیبانی و اتحاد بهتر گردهم‌ آییم، هدف کوردستان آزاد و ترکیه دمکراتیک را عملی کنیم.‌»