کنفرانس خانواده‌ی شهدا: باید از شهدا صیانت نماییم

مظلوم عبدی فرمانده کل ق‌س‌د در کنفرانس مجلس خانواده‌های کانتون فرات گفت: «وظیفه‌ی خانواده‌ی شهداست، هر اتفاقی رخ دهد، از شهدا و جنبش و‌ سازمان‌هایشان صیانت نمایند.»

نهمین کنفرانس مجلس خانواده‌ی شهدای کانتون فرات با شرکت صدها تن از خانواده‌ی شهدا در سالن فرهنگ و هنر باقی خدو‌ در کوبانی برگزار شد.

پس از ادای احترام به شهدا، عایشه افندی ریاست مشترک سابق مجلس خانواده‌ی شهدای کانتون فرات برگزاری این کنفرانس را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفت و اعلام نمود: «خلق کورد در لبه‌ی مرگ قرار داشت، با آمدن رهبر آپو احیا شد، ما با روحیه‌ی‌ آپویی سر پا ایستاده‌ایم.»

مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) از طریق برنامه‌ی زوم در این کنفرانس شرکت داشت، مظلوم عبدی تاکید کرد وظیفه‌ی همه‌ی ماست تا پایان دنباله‌روی شهدا باشیم.

مظلوم عبدی: خطر داعش همچنان ادامه دارد

مظلوم عبدی اعلام کرد، حملات نسل‌کشی به کوردستان ادامه دارد و هنوز هم خطر داعش وجود دارد. در ادامه‌ به حملات مستمر دولت اشغال‌گر ترکیه به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه با هدف از بین بردن انقلاب و اشغال‌ منطقه توجه کرد، تاکید کرد، تمامی تلاش‌های اشغال‌گران شکست خورده و خنثی شده‌اند.

مظلوم عبدی در ادامه تاکید کرد که وظیفه داریم تا پایان برای خلق‌ها به مبارزه بپردازیم و از شهدا صیانت کنیم و گفت: «وظیفه‌ی خانواده‌ی شهداست، هر اتفاقی رخ دهد، از شهدا و جنبش و‌ سازمان‌هایشان صیانت نمایند.»

سپس ئاراس حسو دیدگاه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با شهدا را قرائت کرد. سپس وضعیت خانواده‌های شهدا در دو سال گذشته مورد برسی قرار گرفت و چندین پیشنهاد ارائه شد.

رؤسای مشترک جدید انتخاب شدند

سپس سارا خلیل و محمد بوزی به عنوان رؤسای مشترک جدید خانواده‌ی شهدا انتخاب شدند.