احزاب شمال و شرق سوریه به آرای پرونده‌ی کوبانی اعتراض کردند

۳۳ حزب شمال و شرق سوریه به آرای سنگین صادر شده علیه سیاستمداران کورد در پرونده‌ی کوبانی اعتراض کرده و گفتند: «از سیاستمداران کورد حمایت می‌کنیم.»

 ۳۳ حزب شمال و شرق سوریه طی بیانیه‌ای مشترک به احکام سنگین علیه سیاستمداران کورد در پرونده‌ی کوبانی اعتراض کردند و آرای صادره را محکوم کردند.

در بیانیه به حملات دولت ترکیه به منطقه و به قتل رساندن و آواره کردن ساکنین منطقه اشاره کرده و خاطر نشان کردند که این دولت با تبهکاران تروریست داعش همکاری نموده و به آن‌ها از نظر مالی همکاری کرده و سازماندهی می‌کنند.

در ادامه‌ی بیانیه به این اشاره شده است که شکست داعش توسط نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) اردوغان را ناراحت کرد، به همین سبب سیاستمداران کورد را که فقط مبارزات سیاسی دمکراتیک انجام داده‌اند را مجازات می‌کند.

در ادامه تاکید کرده است که تنها دلیل مجازات سیاستمداران حمایت آن‌ها از انجام کنش‌ها‌ علیه داعش بوده است.

همچنین به این اشاره شده است، دادگاه ترکیه بازیچه‌ی دست اردوغان شده است و علیه مخالفان از آن استفاده می‌کند.

در ادامه‌ی بیانیه از سازمان ملل متحد و اتحادیه‌ی اروپا و ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم درخواست شده است که مداخله نمایند، افکار عمومی جهان و نمایندگان پارلمان و آزادیخواهان را فراخوانده است که علیه حکومت فاشیستی اردوغان فریاد برآورند و درخواست نموده که مسئله‌ی کورد در ترکیه از طریق دمکراتیک حل گردد و حمایت خود از سیاستمداران زندانی در ترکیه را تکرار کرده است.