روزهای «گفت و گو با اوجالان» بین ۱۵ تا ۲۲ ژوئن

روزهای کنش بین‌المللی تحت عنوان «گفت و گو با اوجالان» بین ۱۵ تا ۲۲ ژوئن برگزار می‌شود.

روزهای گفت‌گو با اوجالان

ابتکاری که کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان» را برگزار می‌کند، علیه انزوا در امرالی خواستار شرکت در روزهای کنش «گفت‌وگو با اوجالان» و انتشار ایده‌های عبدالله اوجالان شد.

این ابتکار عمل از روشنفکران، دانشمندان، کارگران، فعالان، هنرمندان، اتحادیه‌های کارگری، جنبش‌های اجتماعی و سیاستمداران خواست تا بین ۱۵ تا ۲۲ ژوئن کنش‌های مختلفی را سازماندهی کنند و گفت که کنش‌های آنها بر اساس ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیالوگ انجام شود.

 بیانیه ابتکار به شرح زیر است:

 «علیه انزوای غیرقانونی

عبدالله اوجالان بیش از ۲۵ سال است که در سلول انفرادی ترکیه نگهداری می‌شود و ارتباط او با جهان خارج قطع شده است. او آخرین بار در آگوست ۲۰۱۹ با وکلای خود ملاقات کرده است. از مارس ۲۰۲۱ به بعد همه روابط او با خارج قطع شده و نگرانی جدی در مورد سلامتی او وجود دارد. دیگر نمی‌توان به کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی)، شورای اروپا و دادگاه اروپایی حقوق بشر اعتماد کرد.

نوشته‌های او الهام‌بخش است

نوشته‌های عبدالله اوجالان الهام‌بخش روشنفکران، مبارزان آزادی، دانشمندان، کارگران، فعالان، هنرمندان، اتحادیه‌های کارگری، جنبش‌های اجتماعی، سیاستمداران و همه جوامع است. عبدالله اوجالان ۲۵ سال پیش پس از توطئه بین‌المللی سوریه را به عنوان یک رهبر کورد ترک کرد و سال‌ها بعد به عنوان رهبر یک جامعه آزاد، چند ملیتی، چند مذهبی و دموکراتیک بازگشت. یک نظام اجتماعی مستقل در شمال و شرق سوریه بر اساس ایده‌های آزادی زنان، اکولوژی و دموکراسی رادیکال عبدالله اوجالان ظهور کرد. فلسفه توسعه یافته توسط عبدالله اوجالان به ما امید تازه‌ای برای امکان یک نظام اجتماعی دموکراتیک می‌دهد. او در سلول زندان «ژن ژیان آزادی» را فرموله کرد که در قرن بیست و یکم شعار مبارزه برای آزادی زنان و هدایت همه زنان انقلابی و مبارز است.

نوشته‌های عبدالله اوجالان درباره زندگی بدون دولت، پرسشی منحصربه‌فرد و چشم‌اندازی از جامعه‌ای دموکراتیک-اکولوژیک است که چشم‌انداز جدیدی را در جستجوی سوسیالیسم جدید توسعه می‌دهد. خواسته‌های عبدالله اوجالان برای روش‌های دموکراتیک سازماندهی اجتماعی، شایسته توجه کسانی است که به تفکر اجتماعی سازنده یا بازسازی جامعه در راستای خطوط فمینیستی و اکولوژیک علاقه‌مند هستند.»