تصویر

کنش‌ها برای «عبدالله اوجالان» در آمریکای لاتین

کنش‌ها و مراسم‌ها در آمریکای لاتین در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» ادامه دارد.

کنش‌ها در آمریکای لاتین در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» که سال گذشته برای شکستن سیستم انزوای تشدید شده علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌اندازی شد، ادامه دارد.

تحت رهبری کمیته‌های همبستگی با جنبش آزادی زنان کوردستان در این قاره و گروه‌های کاری وابسته به آکادمی مدرنیته دموکراتیک، کنش‌هایی در چارچوب روزهای کنش برای عبدالله اوجالان که در سالگرد توطئه بین المللی از ۱ تا ۱۱ اکتبر در سراسر جهان آغاز شد، راه‌اندازی شد.

در چارچوب روزهای کنش برای عبدالله اوجالان، مقالات عبدالله اوجالان خوانده می‌شود و نمایشگاه عکسی با عنوان «فکر، ذکر، عمل» متشکل از سخنان او برپا می‌شود. سمینارهای کنفدرالیسم دموکراتیک نیز برگزار می‌شود و مستندهایی مانند باکور و سارا درباره مبارزات آزادی کوردستان تماشا می‌شود. بسیاری از فعالیت‌ها مانند نقاشی در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها توسط هنرمندان «هنر نقاشی روی دیوار» آغاز شد. به مناسبت روزهای کنش، ویدئویی توسط زنان مدلین آینده را می‌سازند - کمیته همبستگی جنبش زنان کورد منتشر شد.

مراسم‌ها برای روزهای کنش

کنش‌هایی که در چارچوب روزهای کنش برای عبدالله اوجالان انجام می‌شود به شرح زیر است:

- اعتراض خیابانی در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، توسط کمیته همبستگی جنبش زنان کوردستان در روز دوم اکتبر در پلازو دو مایو برگزار می‌شود که در آن وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با مردم در میان گذاشته می‌شود.

-نمایشگاه عکس با عنوان «اوجالان: چرخه فکر، ذکر و عمل» بین ۳ تا ۱۰ اکتبر توسط کمیته همبستگی با جنبش زنان کوردستان و خانه فرهنگ La Resistencia در پایتخت مکزیک افتتاح خواهد شد.

همچنین مستند سارا و باکور در روزهای ۳ و ۱۰ اکتبر به عنوان بخشی از روزهای کنش اکران می‌شود،

-نمایشگاه عکاسی و گفتگو که توسط تعاونی ونداوال، همچنین در پایتخت مکزیک، بین ۱۷ تا ۲۰ اکتبر برگزار می‌شود.

- دیوارنگاری خیابانی و گفتگویی که در آن مقالات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چارچوب روزهای کنش، توسط کارگروه‌های وابسته به آکادمی مدرنیته دموکراتیک، در شهر بوگوتای کلمبیا، در ۱۰ اکتبر قرائت می‌شود.

-در مدلین کلمبیا در ۱۱ اکتبر تصویری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دانشگاه آنتیوکیا توسط زنان آینده را می‌سازند - جنبش زنان کوردستان و کمیته همبستگی ترسیم می‌شود.

- ملاقات با گروه‌های بومی که برای حفاظت از آب و زمین خود مقاومت می‌کنند، تحت رهبری کمیته همبستگی جنبش زنان در جوجوی، آرژانتین، در ۹ اکتبر و به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مورد محیط‌زیست.

-در ۱۱ اکتبر، کنشی با عنوان «کنفدرالیسم دموکراتیک - چیاپاس و کوردستان» و نمایشگاه عکاسی با موضوع فکر،‌ ذکر و عمل در لا کاسا تومادا در جوجوی، آرژانتین برگزار می‌شود.