تصویر

مراسم گرامیداشت شهید دیار غریب در ادینبورگ برگزار شد

مجلس خلق کورد یاد شهید دیار غریب که ۵ سال قبل براثر حمله هوایی دولت اشغالگر ترکیه شهید شده بود را در پایتخت اسکاتلند، شهر ادینبورگ گرامی داشت.

مراسم یادبود شهدا

مجلس خلق کورد به مناسبت سالگرد شهادت عضو شورای کل کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک) و عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، دیار غریب ‌(هِلمت) که مورخ ۵ جولای ۲۰۱۹ شهید شده بود، یک مراسم یابود برگزار کرد.

افراد بسیاری در این مراسم که در مرکز جامعه کورد برگزار شد، مشارکت کردند. مراسم گرامیداشت با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان آغاز شده و مستندی درباره زندگانی و مبارزه شهید دیار غریب نمایش داده شد.

در این مراسم یابود شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» سرداده شد. به عنوان مرکز جامعه کورد سخنرانی‌هایی انجام شده و اشاره شد که شهید دیار غریب با ایستار و مبارزه خود در مبارزه آزادی کوردستان دارای ارزش بسیار مهمی می‌باشد.

گفته شد که شهید دیار غریب در میهن‌دوستی کوردستان، مُصِربودن به آزادی و مقاومت علیه خط خیانت، همکاری و همدستی است و همچنین بیان شد‌: ‌«شهید هلمت سمبل مقاومت علیه اشغالگری و خیانت است. به همین علت توسط گروه‌های مزدور و خیانکار هدف گرفته شد. او یک کورد مقاومتگر آزادی بود. با حیات،‌ ایستار و کوشش‌های عظیم خود برای اتحاد ملی خلق کوردستان، یک میراث عظیم را برای فرزندان کوردستان برجای گذاشت.‌»

پس از سخنرانی‌ها، یکی از سروده‌های شاعر کورد، رِیناس که شهید هلمت را از نزدیک می‌شناخت و شعری در مدح او سروده بود، خوانده شد، او اینچنین احساسات خود را ابراز نمود‌: رفیق هلمت روشنفکر، تاریخ‌نگار و نام فداکاری و مقاومت است، او مصمم بودن در آزادی است.‌»