حمله فاشیستی در کنگره وکلای دیلوک

در چهل و هفتمین مجمع عمومی عادی کانون وکلای دیلوک که روز شنبه برگزار شد، در پی واکنش به انزوای امرالی، حمله‌ای فاشیستی صورت گرفت.

در این جلسه که در سالن کنفرانس کانون وکلا برگزار شد، در حین سخنرانی که از طرف انجمن وکلا برای آزادی (ÖHD) شعبه دیلوک انجام شد، وکلای حامی لیست قرمز که خود را ملی‌گرا معرفی می‌کنند به آنان حمله کردند.

سخنرانی در مورد شرایط انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به عنوان توجیهی برای حمله فاشیستی ذکر شد.

انجمن وکلا برای آزادی شعبه دیلوک در پست خود در رسانه‌های مجازی نوشت: «در حالی که عضو هیئت مدیره ما که به نمایندگی از انجمن ما صحبت می‌کرد در سخنرانی خود اعلام کرد که انزوای مطلق ۴۴ ماهه بر آقای عبدالله اوجالان خلاف قانون و تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا و حقوق بشراست، برخی از وکلا به سمت تریبون رفتند، سعی کردند از صحبت کردن اعضای ما جلوگیری کنند و حمله فیزیکی کردند.»

انجمن وکلا برای آزادی شعبه دیلوک ادامه داد: «هیئت شورا که قرار بود زمینه ابراز افکار و رفع موانع این امر را فراهم کند، نتوانست این وظیفه را به درستی انجام دهد و خود بخشی از موانع شد. هیئت مدیره شورا به طور غیرقانونی و با بی‌بصیرتی تصمیم به فسخ مجمع عمومی گرفت.

ما این حمله زشت به آزادی بیان را محکوم می‌کنیم و یادآور می‌شویم که صدای وکیل، صدای مردم است. ما می‌دانیم که این حمله غیرمحترمانه به آزادی بیان، نمودی از سیاست‌های نژادپرستانه و تمامیت‌خواه دولت است. ما به بلند کردن صدای خود علیه فاشیسم ادامه خواهیم داد.»

در متنی که از طرف انجمن وکلا برای آزادی در مجمع عمومی قرائت شد، آمده است: «در حالی که حق دسترسی به خدمات بهداشتی برای زندانیان بیمار سلب شده است، انزوای شدید با اعمالی مانند نقض حق صحبت کردن و مجازات‌های ارتباطی برای همه زندانیان اعمال می‌شود.»

انجمن وکلا برای آزادی افزود: «زندان جزیره امرالی به مکانی تبدیل شده است که حدود ۴۴ ماه است که طی آن به وکلا و خانواده اجازه ملاقات داده نمی‌شود، جایی که قانون منع و اعتراض با اعمال غیرقانونی ادامه داده می‌شود، وضعیت عدم ارتباط مطلق ادامه و جایی که قانون لغو شده و توسط یک سیستم فراقانونی اداره می‌شود. انزوای شدید تحمیل شده بر آقای اوجالان و سایر زندانیان (که در اینجا اقدام برای حمله انجام شد) و این سیاست‌ها بدون توضیح قانونی با موضوعاتی که قبلاً به آن اشاره کردیم بسیار مرتبط است. به همین مناسبت بار دیگر خواستار ساختن یک جامعه دموکراتیک، صلح‌آمیز، اجرای قانون و تأمین حقوق قانونی و قانون اساسی هستیم.»