دم پارتی: فقر سرنوشت نیست، بیایید این نظام را تغییر دهیم

کمیسیون سلامت و سیاست‌های اجتماعی دم پارتی گفت: «فقر سرنوشت نیست، نتیجه ترجیح‌های سیاسی دولت‌هاست. بیایید این نظام را تغییر دهیم.»

کمیسیون سلامت و سیاست‌های اجتماعی حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) به مناسبت «۱۷ اکتبر روز جهانی ریشه‌کنی فقر» بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «فقر سرنوشت نیست، نتیجه ترجیح‌های سیاسی دولت‌ها است. در ترکیه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به دلیل نابرابری روز به روز بر تعداد افراد فقیر افزوده می‌شود و نداری، بیکاری، هزینه‌های بالای زندگی و شیوه‌های ضد دموکراتیک گسترش می‌یابد.»

در این بیانیه همچنین آمده است:

«این رژیم و سایر نمایندگان این رژیم به ویژه دولت آک‌پ-م‌ه‌پ نمی‌توانند فقر را از بین ببرند. زیرا هم روسا و هم نمایندگان سیاسی رؤسا از فقر تغذیه می‌کنند. با این حال، تضمین محتوای کامل اعلامیه جهانی حقوق بشر، شامل برابری، آزادی، کرامت انسانی، صلح، شرایط امن زندگی و کار و امنیت اجتماعی برای همه افراد جامعه و رفع کامل فقر با سیاست‌های هدفمندی که رفاه طبیعت و انسان را تضمین می‌کند امکان‌پذیر است.

امروزه زنان فقیر هستند. چون این نظام زن‌ستیز است. کارگران، دهقانان، مغازه‌داران فقیر هستند. چون این نظام دشمن کارگران و دهقانان و پیشه‌وران است. در روستاها مدرسه وجود ندارد و در جاهایی که هست بچه‌ها از گرسنگی بیهوش می‌شوند. زیرا این نظام با کودکان و با آموزش و پرورش دشمنی دارد. امروزه جوانان بخاطر این فشار که نمی‌توانند شغلی پیدا کنند، ناراضی و ناامید هستند. خوابگاه و غذا برای دانشجویان وجود ندارد. بسیاری از آنها به دلیل فقر درمانده هستند، ثبت نام می‌کنند اما به آغوش خانواده خود باز می‌گردند. چون این نظام دشمن جوانان و آینده روشن و آزاد است.

فراخوان روز جهانی ریشه‌کنی فقر به ما این است: 'بیایید با هم علیه این نظام مبارزه کنیم. ' بیایید به این فراخوان توجه کنیم؛ 'بیایید با هم مبارزه کنیم، با هم تغییر دهیم. '»