در استانبول اشغالگری و خیانت محکوم شدند

در محله باغجیلار استانبول حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه باشور کوردستان و همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) محکوم شدند.

در محله باغجیلار استانبول با دادن بیانیه‌ای در مقابل ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)، حملات اشغالگرانه دولت ترکیه همراه با همکاری و همدستی پ‌د‌ک علیه باشور کوردستان، محکوم شد. در بیانیه‌ای که افراد بسیاری در آن مشارکت کردند، پلاکارتی با عنوان ‌«نه به اشغالگری و خیانت» برافراشته شده و شعار ‌«نه به جنگ، قبل از هر چیز صلح» را سردادند.

در این بیانیه، ریاست مشترک دم پارتی این منطقه، نورالدین وارلِک سخنرانی کرده و بیان داشت که علیه خلق کورد، جنایات علیه بشریت اعمال می‌شود. وارلک اعلام کرد که حملات علیه باشور کوردستان جدید نیستند و گفت‌: ‌«ما گفته بودیم که حضور سربازان و استخبارات ترکیه در باشور کوردستان با ریسک ماندگار بودن حضور آنان روبرو است و نتایج آن سنگین و دشوار خواهند بود. در مقطعی که هم‌اکنون قرار داریم متاسفانه نگرانی‌ها و پیش‌بینی‌های ما در زمان‌های گذشته اثبات شدند.‌»

وارلک حملات دولت ترکیه را به مثابه ‌«اشغالگری» عنوان کرد، از نقش پ‌دک که در آنجا به عهده گرفته است صحبت کرد و گفت‌: ‌«پ‌د‌ک به نیروی سازماندهی‌ کردن مقطعی مبدل شده است که نخواهد توانست حساب آن را به خلق کورد پس بدهد. خاک باشور کوردستان که با دادن هزینه‌های گزافی بدست آمده بود را بخاطر منافع کوچک‌شان‌، فدا می‌کنند. این سیاست‌های مرتجعانه مدیریت پ‌د‌ک که علیه منافع ملی دمکراتیک خلق کورد است، هیچگاه به یک جواب اجتماعی دست نخواهد یافت.‌»

وارلک اعلام کرد که موضع پ‌د‌ک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«خیانت و همدستی است» و چنین سخنان خود را به پایان رساند‌: ‌«فراخوان ما ترکیه اشغالگر و پ‌د‌ک که نمی‌توانند از روحیه و روان استعمارگری سیاسی شده رها شوند اینست‌؛ مبارزه شرافتمند خلق کورد هرگز انحصاری نخواهد شد. ایستار جمعی، سازماندهی شده و سیاسی این مبارزه هرگز به عقب بر نمی‌گردد. این مبارزه تحت تاثیر چند خانواده و یا چند سیاست نظام سلطه قرار نخواهد گرفت و به مثابه همیشه براساس منافع خلق و ارزش‌های بنیادین حرکت خواهد کرد. اما کسانی که در تلاشند تای این مبارزه با کرامت را خنثا کنند، تخریب کرده و مانع شوند، در مقابل عدالت تاریخ محکوم به از میان برداشته شدن هستند.‌»