در کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» انزوای تحمیلی محکوم شد

بستگان زندانیان در شهرهای بسیاری برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل زندان‌ها تجمع کردند.

بستگان زندانیان با مطالبه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رهیافت مسئله کورد از طریق راه‌های دمکراتیک، در ازمیر و مرسین در مقابل زندان‌ها تجمع کردند. کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» خشم علیه انزوای امرالی ابراز شد.

ازمیر

بستگان زندانیان و جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین اژه ‌(EGE-TUHAYDER) در مقابل زندان کِرلکلار در بوجای ازمیر بیانیه دادند. در این بیانیه پلاکارتی با عنوان ‌‌«برای عدالت ما انزوای تحمیلی را شکست خواهیم داد، برای صلح اجتماعی به آزادی رای بدهید» برافراشته شد. همچنین مشارکت‌ کنندگان لباس‌های که عنوان ‌‌‌‌‌«نه به انزوای تحمیلی» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و بارها شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«ژن ژیان آزادی» را سردادند.

ریاست مشترک دم پارتی در منطقه ازمیر،‌ وَزان کارابولوت اعلام کرد که آنان علیه انزوای تحمیلی کنش‌های خود را ادامه می‌دهند و گفت‌: ‌« مقاومت ما علیه انزوای تحمیلی ادامه خواهد داشت. علیرغم تمام فشارها نیز ما ایستاده‌ایم.‌»

بیانیه با انجام تحصن به پایان رسید.

مرسین

بستگان زندانیان در مقابل زندان طرسوس، کنش تحصن انجام دادند. در ۱۴مین هفته این کنش، مشارکت کنندگان لباس‌هایی که عنوان ‌«تحمیل انزوا، جنایت علیه انسانیت است» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و بارها شعارهای ‌«ژن ژيان آزادی»، ‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند» و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» را سردادند.

ریاست مشترک دم پارتی در مرسین، رَشات آشان اعلام کرد که باید انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نقض‌های صورت گرفته در زندان‌ها هرچه زودتر به پایان رسند. آشان گفت‌: ‌«تحمیل انزوا،‌ کشور را به نابودی می‌کشاند. با تشدید انزوای تحمیلی بر عبدالله اوجالان، مسئله کورد نیز بیش از پیش تشدید می‌شود. اجازه نمی‌دهند که وکلا و خانواده‌ ملاقات کند. این ایزولاسیون در هیچکجای جهان دیده نشده است. چنین وضعیتی است که در تاریخ، نمونه آن وجود ندارد. انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان، نقض قوانین خودشان است. اگر شما به همین قوانین این قانون اساسی عمل نمی‌کنید، چطور می‌خواهید قانون اساسی جدید بنویسید. فراخوان ما برای حکومت اینست‌؛ انزوای تحمیلی را از میان بردارید و بگذارید که مذاکره آغاز شود. این امر برای تمام خلق‌های خاورمیانه سودمند خواهد بود. ما یکبار دیگر سیاست‌های تحمیل انزوا را محکوم می‌کنیم.‌»

کنش با سردادن شعارها به پایان رسید.