فراخوان برای شرکت در کنش‌های بین ۱ تا ۱۰ اکتبر

کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» از همه خواست تا بین ۱ تا ۱۰ اکتبر با نزدیک شدن به سالگرد کارزار برای آزادی رهبر خلق کورد، وارد عمل شوند.

کارزار علیه انزوای امرالی

کمپین آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کورد، سازمان‌دهنده این کارزار که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در استراسبورگ فرانسه راه‌اندازی شد، بیانیه‌ای صادر کرد و از همه خواست تا در کنش‌هایی که بین ۱ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ انجام می‌شوند شرکت کنند.

سی‌پی‌تی به نامه‌های ما پاسخ داد

این بیانیه همچنین شامل کنش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته است.

در این بیانیه آمده است: «تلاش‌های ما به حدی رسید که سی‌پی‌تی گامی بی‌سابقه در پاسخ به نامه‌های ما و ملاقات با ما برداشت.

سی‌پی‌تی در ۱۵ می به نامه‌های ارسالی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پاسخ داد و اعلام کرد که وضعیت رهبر خلق کورد و زندانیان همراه با وی از نزدیک پیگیری می‌شود. همچنین جلسه‌ای با سی‌پی‌تی در مورد وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شد.»

نامه‌ای از شخصیت‌های برنده جایزه نوبل

در این بیانیه خاطرنشان شده است که شبکه‌های بین‌المللی در مقیاسی گسترده که وکلا، اتحادیه‌ها، سیاستمداران، کنشگران، هنرمندان، موسیقیدانان، تشکل‌های زنان، گروه‌های جوانان و مناطق جغرافیایی را در بر می‌گیرد در سال گذشته تأسیس شده است و بسیاری از کنفرانس‌های مطبوعاتی، تجمع، تظاهرات، تحصن، برپایی غرفه‌ها و سمینارها انجام شد.

در سال اول این کارزار، نامه‌هایی با امضای بسیاری از روشنفکران و متفکران، از جمله ۶۹ برنده جایزه نوبل، نیز برای رئیس سی‌پی‌تی ارسال شد. در جریان این روند، مقالات زیادی در مورد مسئله کورد و زندانیان در ترکیه در مطبوعات بین‌المللی منتشر شد.

فراخوان برای شرکت در کنش‌های بین ۱ تا ۱۰ اکتبر

در این بیانیه همچنین آمده است: «اما با همه تلاش‌هایمان، متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به انزوای تحمیلی بر رهبر کوردستان عبدالله اوجالان که ۳ سال و نیم است توسط دولت ترکیه پنهان می‌شود، پایان دهیم.» این پیام نیز داده شد؛ «بنابراین، با نزدیک شدن به اولین سالگرد، ۱ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴، می‌خواهیم فراخوانی صریح به همه بدهیم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم، زیرا معتقدیم در نهایت به شکستن توطئه بین‌المللی که صدا و پیام صلح خاورمیانه آقای اوجالان انکار می‌کند نزدیک هستیم.»

در این بیانیه از همه خواسته شده است تا تلاش‌های خود را افزایش دهند، دیپلماسی بیشتری انجام دهند، روزهای بیشتری را برای خواندن آثار عبدالله اوجالان ترتیب دهند و کنش‌های بیشتری را برای شکستن انزوا ترتیب دهند.

عبدالله اوجالان ما را رها نکرد و ما نیز او را رها نخواهیم کرد

در بیانیه آمده است: «این یک مبارزه فکری روشنفکری است و ما معتقدیم که اگر عقب ننشینیم، همه می‌توانیم پیروز شویم. عبدالله اوجالان با وجود اینکه ربع قرن در جزیره‌ای متروک نگهداری می‌شود، اما مردم کورد و بشریت را رها نکرد و ما نیز او را رها نخواهیم کرد.»