حداقل ۱۵۲ کارگر در ماه سپتامبر جان خود را از دست دادند

شورای ایمنی و بهداشت کارگران (İSİG) اعلام کرد که حداقل ۱۵۲ کارگر از جمله ۱۱ زن در ماه سپتامبر در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس «گزارش قتل کاری ماه سپتامبر ۲۰۲۴» که توسط شورای ایمنی و بهداشت کارگران اعلام شده است، حداقل ۱۵۲ کارگر از جمله ۱۱ زن در ماه سپتامبر جان خود را از دست داده‌اند. مجموعا ۱۳۷۱ کارگر در ۹ ماه اول سال جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش آمده است که ۳ نفر از کسانی که در ماه سپتامبر جان خود را از دست دادند کودک کار و ۱۰ نفر پناهنده بودند. گفته شد که حداقل ۶۶ نفر از کارگران فوت شده در ۹۰ ماه گذشته کودک کار بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیشترین قتل در محل کار در بخش ساخت و ساز رخ داده است. قتل‌های کارگری با توجه به مشاغل به شرح زیر است:

«۴۲ کارگر در بخش ساختمان و راه‌سازی؛ ۳۳ کارگر (۱۸ کارگر و ۱۵ دهقان) در بخش کشاورزی و جنگلداری؛ ۲۳ کارگر در بخش حمل و نقل؛ ۸ کارگر در بخش‌های بازرگانی، اداری، آموزشی و سینما؛ ۷ کارگر در بخش معدن؛ ۷ کارگر در صنعت فلز؛ ۶ کارگر در بخش اقامت و سرگرمی؛ ۶ کارگر در شهرداری بخش کارهای عمومی؛ ۴ کارگر در تجارت چوب و کاغذ؛ ۴ کارگر در بخش دفاعی و امنیتی؛ ۲ کارگر در تجارت مواد غذایی و شکر؛ ۲ کارگر در تجارت پتروشیمی و لاستیک؛ ۲ کارگر در تجارت سیمان، خاک و شیشه؛ ۶ کارگر که با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم نتوانستیم مسیر کاری آنها را تعیین کنیم، جان خود را از دست دادند.»