هیئت ج‌ه‌پ در جولمرگ‌: ‌قیم، غیرقانونی است

هیئت ج‌ه‌پ که پس از مصادره شهرداری جولمرگ به این شهر آمد، با دم پارتی دیدار کرد. سخنگوی ج‌ه‌پ، دنیز یوجل مشخص کرد که این اعمال غیرقانونی است و گفت‌: ‌«ما در هر عرصه به همبستگی خود ادامه خواهیم داد.‌»

هیئت ج‌ه‌پ در جولمرگ است

پس از اینکه شهردار مشترک جولمرگ،‌ محمد صدیق آکیش دستگیر و قیم بجای او انتصاب شد، هیئت حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه ‌(ج‌ه‌پ) نیز به این شهر آمد. ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم‌ پارتی)، تولای هاتیم اوغلاری. روسای مشترک حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ)، چیدم کلیچگون اوچار، کسکین بایندر و دیگر اعضای این احزاب در ساختمان دم پارتی از هیئت ج‌ه‌پ استقبال کردند.

تولای هاتیم اوغلاری از هیئت سپاسگذاری کرد و گفت‌: ‌«ما همراه با یکدیگر می‌توانیم از دمکراسی صیانت کنیم. در مقابل ذهنیتی که حق رای دادن و انتخابات را با مانع روبرو می‌سازد،‌ می‌توانیم پیروز شویم. تنها با همبستگی می‌توانیم این ذهنیت کودتاگر را شکست دهیم. برای پشتیبانی از ما،‌ من از ریاست کل ج‌ه‌پ، ازگور اوزل سپاسگذاری می‌کنم.‌»

سخنگوی ج‌ه‌پ، دنیز یوجل نیز سخنرانی کرد و گفت‌:‌‌ ‌«ما برای اینکه به اعمال انتصاب قیم، واکنش نشان دهیم و از دم پارتی حمایت کنیم در اینجا هستیم. ما در کنار هرکسی هستیم که با ناحقی و اعمال غیرقانونی روبرو شده است. قیم، ضد دمکراتیک و غیرقانونی است. آک‌پ هنوز هم با قوانینی که در زمان تلاش برای کودتای مورخ ۱۵ جولای تصویب کرده است، کشور را مدیریت می‌کند. حکومت هنوز هم دارای نگرشی است که از زمان تلاش برای کودتا دوباره بهره‌مند شود. به مثابه ج‌ه‌پ در هر عرصه به همبستگی خود ادامه خواهیم داد.‌»

این هیئت برای انجام برخی دیدارهای دیگر از ساختمان آن حزب خارج شد.