کنش به آزادی رای بدهید ادامه دارد: با مقاومت پیروز خواهیم شد!

بستگان زندانیان کنش «به آزادی رای دهید» را در مقابل زندان زنان باکرکوی ادامه دادند. خانواده‌ها پیام دادند: «با مقاومت پیروز خواهیم شد! تا رفع انزوا در کنش هستیم.»

به آزادی رای دهید

انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان در مرمره (MATUHAY-DER) و بستگان زندانیان در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد»، کنش «به آزادی رای دهید» را در مقابل زندان زنان بسته باکرکوی ادامه دادند.

مادران صلح، مدیران حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) استان استانبول و بسیاری از مردم در کنش که در آن بنری با مضمون «برای شکستن انزوا و برای صلح اجتماعی به آزادی رای دهید» شرکت کردند.

«تا زمانی که انزوا رفع نشود در کنش خواهیم بود»

دیلک سونمز دمیر، رئیس مشترک MATUHAY-DER قبل از تحصن در سخنرانی کوتاهی اظهار داشت که در زندان‌ها انزوا وجود دارد و این وضعیت بدتر می‌شود و بدون حل مشکل انزوا هیچ چیز در زندان‌ها حل نمی‌شود. دیلک دمیر گفت: «به همین دلیل تا رفع انزوا در اینجا به کنش خود ادامه می‌دهیم و هر هفته به تحصن خود در اینجا ادامه می‌دهیم.»

پس از سخنرانی، تحصنی به مدت ۱۰ دقیقه در مقابل زندان برگزار شد. در این تحصن شعارهایی مانند «زندانیان سیاسی افتخار ما هستند»، «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «انزوا جنایت علیه بشریت است» و «با مقاومت پیروز خواهیم شد» مکررا سر داده شد.

این کنش با شعار و تشویق به پایان رسید.