کیلومتر نهایی «راهپیمایی احترام به اراده»

«راهپیمایی احترام به اراده» که علیه غصب شهرداری جولمرگ به مدیریت دم‌پارتی راه‌اندازی شده بود، ۱۰ کیلومتر پایانیش را طی می‌کند. در این راهپیمایی فراخوان مبارزه مشترک با ذهنیت غاصب و سیاست‌های دولت داده شد.

«راهپیمایی احترام به اراده» که علیه غصب شهرداری جلمرگ به مدیریت حزب دموکراسی و برابری‌ خلق‌ها (دم پارتی) در سوم ژوئن راه‌اندازی شده بود، در نهمین روز خود ادامه دارد.

تنها ۱۰ کیلومتر تا رسیدن راهپیمایان به مرکز جولمرگ باقی مانده است. تولای حاتم‌اوغوللاری، رئیس مشترک دم پارتی، کسکین بایندر، رئیس مشترک د‌ب‌پ، جاهد کرکازاک رئیس مشترک ه‌دپ، اعضای دم پارتی، روسای مشترک شهرداری، اعضای شورا و نزدیک به ۵۰۰ شهروند در این راهپیمایی شرکت کردند.

راهپیمایان صبح در مرکز استراحت در دَپین گردهم آمدند و سپس به سمت جولمرگ حرکت کردند.

راهپیمایی اعتراض علیه دولت

علی بال، سخنگوی استانبول ه‌دک گفت: «این راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست‌های دولت در سراسر کشور است. همچنین راهپیمایی علیه قیم‌ها است. این اعتراض علیه قتل‌عام زنان و تخریب طبیعت است. حکومت آک‌پ با کودتا، اراده مردم را غصب می‌کند. ما هرگز این را قبول نخواهیم کرد. این راهپیمایی برای پیشرفت مبارزه‌ی متحدانه، یک امید است و ما این گام را برداشته‌ایم.

بورجو گل چوبوک، نماینده پارلمانی دم پارتی گفت: «ما از کسانی که این راهپیمایی را ادامه می‌دهند و از سراسر کشور می‌آیند تشکر می‌کنیم. ما با رژیم قیم روبرو هستیم که ما را مجبور به این راهپیمایی می‌کند و باعث می‌شود دوباره قدرت خود را ببینیم. آنها از همه دستاوردهایی که مردم کوردستان با اراده خود بدست آورده‌اند می‌ترسند. جولمرگ؛ از ازمیر و استانبول دور نیست. چون هر کاری که در کوردستان انجام می‌شود، آنجا هم انجام می‌شود. ما به عنوان یک ملت با شعار «ژن، ژیان، آزادی» در برابر قیم مبارزه خواهیم کرد. قیم غصب حق انتخاب و انتخاب شدن مردم کورد است. ما به مبارزه با این غارتگری ادامه خواهیم داد.»

پس از بیانیه، راهپیمایی ادامه یافت. راهپیمایان که در دو نقطه در طول روز به استراحت خواهند پرداخت، سپس در ساعت ۱۶:۰۰ در مرکز شهر بیانیه مطبوعاتی جمعی ارائه خواهند کرد.