لیلا گووَن برای امرالی به ۱۶ سفارتخانه نامه فرستاد

سیاستمدار زندانی لیلا گووَن، برای امرالی به سفارتخانه‌هایی موجود در آنکارا نامه‌هایی فرستاد و در این نامه‌ها اعلام کرده است که باید برای رهیافت مسئله کورد هرچه زودتر اقدامی انجام دهند.

آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

سیاستمدار زندانی لیلا گوون برای نمایندگی ۱۶ سفارتخانه در آنکارا نامه فرستاده است و در نامه‌های خود مشخص نموده که باید برای رهیافت مسئله کورد هرچه زودتر اقدامی انجام دهند و با مخاطب اساسی، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفتگوهایی را انجام دهند.

ریاست مشترک سابق کنگره جامعه دمکراتیک ‌‌‌(د‌ت‌ک)، سیاستمدار کورد، لیلا گوون از زندان زنان سِنجان یک نامه ارسال کرد. گوون نامه‌ای را که نوشته بود برای ۱۶ نمایندگی سفارتخانه‌هایی در آنکارا فرستاد و در جهت رهیافت مسئله کورد‌‌، نمایندگی دیپلماسی را فراخواند.گوون در نامه خود بیان کرد که رهیافت صلح آمیز در امرالی ممکن خواهد بود و گفت به یک برهه راه‌حل نوین احتیاج می‌باشد.

‌‌‌‌‌«مخاطب اوجالان است»

گوون در نامه خود اعلام کرده است که باید برای صلح مسئولیت‌هایی عهده گرفته شوند و باید برهه‌ای نوین آغاز شود و گفت‌: ‌« ابتدا در امرالی و سپس در تمام زندان‌ها یک انزوا تحمیل می‌شود. تا زمانیکه این نقض‌ها و شکنجه به پایان نرسد، یک برهه نوین نیز آغاز نخواهد شد. زمانیکه کشور کوردها از چهار بخش جدا شود، این مسئولیت‌هایی را به همراه دارد. هرچه زودتر نقش خود را ایفا کنید. آدرس امرالی است. مخاطب اساسی اوجالان می‌باشد.‌‌»

سفارتخانه‌هایی که این نامه برای آن‌ها ارسال شده عبارتند از‌:

سفارت ایالات متحد آمریکا در آنکارا، سفارت آلمان در آنکارا، سفارت اتریش در آنکارا، سفارت بلژیک در آنکارا، سفارت انگلیس در آنکارا، سفارت دانمارک، سفارت فرانسه، سفارت فنلاند،‌ سفارت هلند، سفارت اسپانیا، سفارت سوئد، سفارت ایتالیا، سفارت کانادا، سفارت نروژ، سفارت پرتغال، سفارت یونان.