علیرغم ممانعت پلیس برای «تجمع آزادی» راهپیمایی کردند

افرادی که می‌خواستند به تجمع آزادی در آمد بپیوندند با ممانعت پلیس مواجه شدند. بسیاری با خودروهای شخصی‌شان راهی شدند.

تجمع آزادی

بسیاری از شهروندان با خودروهای شخصی خود استانبول را ترک کردند تا به تجمع «آزادی» در آمد بپیوندند.

بسیاری از شهروندان در نواحی اَسَن‌یورت، باغجیلار، سنجاق تپه، سلطان‌بَیلی، آرناووت‌کویی، بَی‌اوغلو، توزلا، پَندیک، عمرانیه، کوچوک‌چَکمَچه/صَفاکوی، باکرکوی/اینجیرلی، اوسکودار و کارتال تجمع کردند. شهروندان مدت‌ها با آهنگ‌های کوردی رقصیدند.

پلیس راه شهروندانی را که می‌خواستند به آمد بروند به بهانه «ممنوعیت تجمع» مسدود کرد. پس از آن عده‌ای از شهروندان با خرید بلیت و سوار شدن به اتوبوس‌های مختلف راهی آمد شدند. برخی از شهروندان نیز با خودروهای شخصی خود به راه افتادند.

سنجاق‌تپه

در میدان‌های تجمع پاسخی به ممانعت داده شد. در مقابل ساختمان دم پارتی منطقه سنجاق‌تپه بیانیه‌ای صادر شد و به ممانعت‌ها اعتراض شد. در این بیانیه شعارهای «همه جا آمد، همه جا مقاومت» و «انزوا جنایت علیه بشریت است» سر داده شد. ایلهان چَلیک، سخنگوی دم پارتی منطقه ۱ با بیان اینکه مردم به سوی آمد در راه هستند، گفت: «بیایید در ۱۳ اکتبر در آمد برای آزادی آقای اوجالان و راه‌حل مسئله کورد گرد هم آییم. ما پیام‌های خود را در آنجا خواهیم داد. همه را به آمد دعوت می‌کنیم. راه همه روشن باشد. امیدواریم در تجمع آزادی همدیگر را ببینیم.» 

باغجیلار

شهروندانی که در مقابل ساختمان دم پارتی منطقه باغجیلار تجمع کرده بودند نیز با موانع پلیس مواجه شدند. در محله یاووز سلیم منطقه باغجیلار بیانیه‌ای ارائه شد. توران قزل‌کایا رئیس مشترک دم پارتی سخنرانی کرد. در جریان سخنرانی شعارهای «سلام، سلام، هزاران سلام به آمد»، «همه جا آمد، همه جا مقاومت» و «زندانیان سیاسی افتخار ما هستند» سرداده شد.

توران قزل‌کایا با بیان اینکه حقوق دموکراتیک آنها مسدود شده است و محدودیت‌ها و موانع را نمی‌پذیرند، گفت: «همه برای صلح و آزادی در آمد خواهند بود. دل و روح ما با آمد است.»