تصویر

عملیات‌های ماک علیه قیم‌ها

مبارزان آزادی کوردستان (ماک) گزارش داد که عملیات‌هایی را در نصیبین و گَوَر علیه سیاست قیم دولت ترکیه و حملات سیاسی و نظامی اشغالگری انجام دادند.

عملیات‌های علیه قیم

ماک طی بیانیه‌ای جزئیات عملیات‌هایی که در نصیبین و گَوَر انجام داده‌اند را به شرح زیر به اشتراک گذاشت:

«روز ۳ ژوئن حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شب، مبارزان ما علیه غصب اراده مردم به منطقه اورمان شهرستان گَوَر وارد عمل شده و با نیروهای اشغالگر ترکیه درگیر شدند. مبارزان ما در برابر پلیس فاشیست که وحشیانه با بمب‌های گازی و خودروهای زرهی به اعتراضات مشروع توده‌ای مردم حمله کردند با مواد منفجره دست‌ساز، مولوتف و آتش‌بازی پاسخ دادند و دست به مقاومت زدند. مبارزان ما مدت طولانی در مقابل پلیس اشغالگر ترکیه در محله اورمان مقاومت کردند و به غصب اراده اعتراض کردند. در نتیجه عملیات‌های ما خودروهای زرهی پلیس فاشیست مورد اصابت قرار گرفته و از منطقه دور شدند.

در تاریخ ۲ ژوئن، حوالی ساعت ۲۲:۰۰ شب، مبارزان ما علیه مارکت BİM در خیابان ساکاریا شهرستان نصیبین عملیاتی انجام دادند. مبارزان ما با مواد منفجره دست‌ساز و مولوتف عملیاتی علیه مارکتی که به دولت فاشیست خدمت می‌کرد انجام دادند. به هیچ نهادی که در خدمت دولت فاشیست و اقتصاد آن باشد، اجازه داده نخواهد شد که در کوردستان بماند. در نتیجه این عملیات، مارکت به طور کامل سوخت و خاکستر شد.»

در این بیانیه همچنین جملات زیر آمده است: «مردم ما باید بدانند که اگر امروز در برابر غصب اراده در جولمرگ سکوت کنند، این رژیم خونین تمام دستاوردها و شهرداری‌های ما را هدف قرار خواهد داد. مردم ما باید در مقابل این کودتا و دزدی سیاسی ایستادگی همه‌جانبه داشته باشند و از اراده سیاسی خود دفاع کنند.

با این عملیات‌هایی که ما به عنوان مبارزان ماک انجام می‌دهیم، در برابر دولت قیم و تبهکار در کوردستان سکوت نخواهیم کرد. ما با تمام قدرت سازماندهی‌شده خود در برابر فاشیسم و ​​اشغالگری مقاومت خواهیم کرد و از اراده مردم برای آزادی محافظت خواهیم نمود. جامعه و دولت ترکیه باید بداند که این سلطنتی که بر پایه غصب اراده و نسل‌کشی مردم کوردستان ایجاد کرده‌اید، پایان شما خواهد بود. مردم ما که برای آزادی مقاومت می‌کنند پیروز خواهند شد، آک‌پ-م‌ه‌پ و ذهنیت قیم آن شکست خواهد خورد.»