راهپیمایی کارگران معدن فَرناس ادامه دارد: حمایت نویسندگان و هنرمندان

در حالی که راهپیمایی کارگران معدن فَرناس از سوما تا آنکارا ادامه داشت، ۱۷۰ نویسنده، هنرمند و شخصیت ادبی از معدنچیان حمایت کردند.

راهپیمایی کارگران معدن فرانسه

کارگرانی که در شرکت معدن فَرناس، یک شرکت واقع در منطقه سوما مانیسا و متعلق به فرهاد نصیراوغلو، نماینده پارلمانی حزب عدالت و توسعه (آک‌پ) کار می‌کنند، راهپیمایی آنها در آنکارا به دلیل عضویت در اتحادیه کارگران معدن مستقل از کار اخراج شده بودند، ادامه دارد. روز چهارم کارگران راهپیمایی‌شان را با بنری که روی آن نوشته شده بود «اگر رئیس و نماینده پارلمان قانون اساسی را زیر پا می‌گذارند، چه کسی می‌تواند دروغ شهروندی برابر را به ما بفروشد؟» از منطقه صالحلی مانیسا، جایی که شب گذشته در آنجا ماندند آغاز کردند. کارگران تاکید کردند که مصمم هستند تا زمانی که مطالباتشان برآورده نشود از راهپیمایی دست نکشند. کارگران با شعارهای «کارگران فَرناس به آنکارا می‌آیند» و «کارگران پولونِز تنها نیستند» در حمایت از کارگران پولونِز که در حال کنش هستند به راهپیمایی خود ادامه می‌دهند.

حمایت نویسندگان و هنرمندان از کارگران

علاوه بر این، ۱۷۰ نویسنده، شخصیت ادبی و هنرمند بیانیه حمایت از کارگران را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

«کارگران معدن فَرناس از سوما به آنکارا راهپیمایی می‌کنند. آنها برای جان خود، علیه شرایط برده‌داری و مرگ، علیه اخراج‌ها، برای جلوگیری از تراژدی‌های جدید سوما راهپیمایی می‌کنند. کارگران فرناس مطالبات اینکه اقدامات بهداشتی و ایمنی کارگران باید اتخاذ شود، دستمزدهای پایین باید تا حد متوسط ​​سوما ارتقاء داده شود، تامین حقوق صنفی‌شان را ارائه کردند. مطالبات تا این حد بسیار ساده و واضح هستند، تا این اندازه حیاتی هستند. به عنوان شهروندان و نویسندگان این کشور، ما با شرم و نگرانی شاهد خشونت اعمال شده بر کارگرانی هستیم که از حقوق قانونی خود استفاده می‌کنند و برای افزایش دستمزدها و اتحادیه‌سازی مقاومت می‌کنند. ما در کنار کارگران فرناس ایستاده‌ایم. ما از دولت می‌خواهیم که دست از مانع شدن در برابر اعمال حقوق دموکراتیک کارگران بردارد و صاحبان معدن فرناس مسئولیت مذاکره و راه‌حل را بر عهده بگیرند.»