۳۵مین روز تحصن، علیه غصب اراده خلق در استانبول

در استانبول تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ در ۳۵ روز خود تداوم یافت.

تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ

نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در استانبول، تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ در میدان شیشخانه در بیوگلو را در ۳۵مین روز ادامه دادند. کنشگران در این تحصن هم مثل هرروز،‌ لباس‌هایی که عنوان ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نوشته شده را پوشیدند و اعتراض خود علیه قیم‌ها را نشان دادند.

ریاست مشترک دم پارتی در منطقه اَسَنلَر، محمد اونال در این کنش سخنرانی کرد و اشاره داشت که سال‌هاست اراده خلق کورد انکار می‌شود و مسئولان حکومتی از دمکراتیک بودن و صلح حرف می‌زنند اما در حقیقت، رهیافت مسئله کورد و اراده خلق کورد را نیست می‌انگارند.

ریاست مشترک دم پارتی منطقه آتاشهیر، زینب کولوغولو نیز سخنرانی کرد و اعلام نمود که هرکسی مجبور است به اراده خلق کورد احترام بگذارد.

ریاست مشترک دم پارتی در منطقه اَسَنیورت، عبدالله آرینوک نیز سخنرانی کرد و درخواست کرد مسئله کورد به شکل دمکراتیک به رهیافت برسد.

ریاست مشترک دم پارتی منطقه بیوگلو،‌ عارف ییلماز نیز سخنرانی کرد و اشاره داشت که با انکار اراده خلق کورد و جنگ هیچکس نمی‌تواند، یک زندگی صلح‌آمیز را ایجاد کند.

کنشگر ت‌ژ‌آ، خانم کوروم و سخنگوی ه‌د‌ک شعبه استانبول، علی بال نیز سخنرانی کردند و گفتند آنان در ‌«راهپیمایی احترام به اراده» در جولمرگ مشارکت کردند و راهپیمایی، شهر به شهر با اشتیاق به پایان رسید.

تحصن امروز با سردادن شعارها به پایان رسید.