ویکر‌، هنرمند آلمانی فراخوانی برای «عبدالله اوجالان» و «پ‌ک‌ک» صادر کرد

کنستانتین ویکر هنرمند و نویسنده‌ی آلمانی، راه‌حل عادلانه و مسالمت‌آمیز برای خلق کوردستان را آزادی عبدالله اوجالان و لغو ممنوعیت پ‌ک‌ک توسط آلمان عنوان کرد.

کنستانتین الکساندر ویکر خواننده، آهنگساز، نویسنده و بازیگر آلمانی در پیامی ویدئویی از سیاست خارجی اروپا به ویژه آلمان انتقاد کرد.

راه‌حل عادلانه و مسالمت‌آمیز

متن پیام ویکر به شرح زیر می‌باشد:

«خلق کورد و رفقای محترم، با آزادی عبدالله اوجالان و لغو ممنوعیت پ‌ک‌ک توسط آلمان، خلق کوردستان به سوی راه‌حلی عادلانه و‌ مسالمت‌آمیز خواهد رفت.

من این مطلب را با نویسنده و برنده‌ی‌ جایزه نوبل، الفرید ژیلینک، در ۱ سپتامبر ۲۰۲۳، در روز جهانی مبارزه علیه جنگ، با هدف حمایت از فستیوال فرهنگ کوردی نوشتم.

ما هرگز از تصور و خیال جهانی بدون سلطه، بدون جنگ، بدون فاشیسم، بدون نژادپرستی و مردسالاری، بدون استفاده‌ی ویرانگر و مخرب از جامعه و طبیعت دست برنخواهیم داشت.

بارون‌های جنگ نمی‌توانند رویاهای ما را ممنوع کنند

بارون‌های جنگ و سیاستمداران این جهان نه می‌توانند رویاهای ما را ممنوع کنند و به طور مستمر تلاش‌های ما را شکست دهند و رویاها ما را از بین ببرند.

نه در آنکارا و نه در تهران، نه در مسکو، نه در واشنگتن، نه در پکن و نه در برلین قادر به انجام آن نخواهند بود.

به عنوان یک انسان روشنفکر و اندیشمند، این وظیفه‌ی ماست که به این فکر کنیم که چگونه چیز بهتری خلق کنیم.

اگر افرادی وجود دارند که واقعا برای خلق چیز بهتری تلاش می‌کنند، وظیفه‌ی ماست که از آن‌ها برای رسیدن به هدفشان حمایت کنیم.

به نظر من آنارشیست و ضد فاشیست‌ها این تعریف را برای انقلاب روژآوا ارائه می‌دهند.

سیاست خارجه‌ی آلمان دورو و ریاکارانه است

اما چیزی که قابل تحمل نیست این است که دولت آلمان، شرکت‌های آلمانی و صنایع تسلیحاتی آلمان تا به امروز از رژیم اشغال‌گر و نژادپرست اردوغان حمایت می‌کنند.

با این کار، سیاستمداران و قدرتمندان شریک جنگ اشغال‌گرانه‌ای می‌شوند که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، با وجود این‌که ارتش ترکیه شریک و هم پیمان ناتو است، سلاح‌های آلمانی و تانک‌های آلمانی مرتکب جنایات جنگی می‌شود.

سیاست خارجه‌ی آلمان که به فمینیستی شهرت دارد، دروغ و دورو و ریاکارانه است.

حملات علیه روژآوا جنایت علیه بشریت است

حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه و رژیم اردوغان علیه خلق روژآوا و شمال سوریه، باشور کوردستان و شمال عراق خلاف قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت است. باید فورا متوقف گردد.

اما با این حال، دولت آلمان همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهد و به توافق کثیف و پلید خود با شریک و هم‌پیمان ناتو یعنی دولت ترکیه علیه پناهجویان ادامه می‌دهد. این توافق خطر مرگ را برای بسیاری از افراد به همراه دارد.

زیرا مردم در دریای مدیترانه، در مرزهای اروپا و در شکنجه‌گاه‌های متحدین و هم‌پیمانان در حال مرگ هستند.

ما علیه جنگ به فعالیت بین‌المللی و قیام مدنی نیاز داریم

برای توقف تمامی محموله‌های تسلیحاتی که برای اشغال‌گران تامین می‌گردند، به فعالیت بین‌المللی و قیام مدنی نیاز داریم.

توافق کشتن پناهندگان داخل اتحادیه‌ی اروپا و ترکیه برای افرادی که از جنگ، قحطی و ویرانی گریخته‌اند، باید متوقف گردد. این به انسان و حقوق آن‌ها مرتبط است.

باید جنگ متوقف گردد. امیدوارم آواز من به نام «خاک بر سر اروپا» که آن را به زبان کوردی نیز آماده کرده‌ایم‌، به شما شجاعت عطا نماید.