یاد ناگیهان آکارسل در شهرهای بسیاری گرامی داشته شد

یاد روزنامه‌نگار و عضو مرکز تحقیقاتی ژنئولوژی،‌ ناگیهان آکارسل که در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۲ در سلیمانیه به شهادت رسید، در شهرهای بسیاری گرامی داشته شد.

شهید ناگیهان آکارسل

روزنامه‌نگار و عضو مرکز تحقیقات ژنئولوژی ناگیهان آکارسل در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۲ در شهر سلیمانیه اقلیم فدره کوردستان توسط دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید، یاد او در شهرهای بسیاری گرامی داشته شد.

آگری

به پیشاهنگی سازمان حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم‌ پارتی)، حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ) آگری و جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) در ساختمان دم پارتی مراسم گرامیداشت برگزار شد. روسای مشترک و بسیاری از شهروندان در این مراسم یادبود مشارکت کردند. این مراسم با ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد.

در این مراسم گرامیداشت رئیس مشترک دم پارتی در آگری، عایشه کاراکوش سخنرانی کرد و توجه‌ها را به مبارزه ناگیهان آکارسل معطوف داشت.

این مراسم با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.

وان

به پیشاهنگی جمعیت روزنامه‌نگاران مزوپوتامیا ‌(م‌ک‌گ) و جنبش جوانان آزاد ‌(ت‌ژآ) برای روزنامه‌نگار و عضو مرکز تحقیقات ژنئولوژی، ادیتور مجله ژنئولوژی و آکادمیسین ناگیهان آکارسل که در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۲  در سلیمانیه توسط دولت ترکیه به شهادت رسید، یک مراسم یادبود در شهر وان و در ساختمان دم پارتی راه آرموش برگزار شد. جمعیت روزنامه‌نگاران دجله فرات ‌(د‌ف‌گ)، مدیران دم پارتی، دب‌پ، TUHAY-DER، MEBYA-DER، شهردارهای مشترک وان، عبدالله زیدان، نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی، گولجان کاچماز ساییگیت، زولکوف اوچار و پروین بولدان در این مراسم شرکت کردند.

پروین بولدان در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌‌: ‌«ناگیهان با سه هویت به حیات خود ادامه داد و یان هویت‌ها، روزنامه‌نگاری، آکادمیسینی و زن بودن است. ما به مثابه زنان با فلسفه ‌«ژن ژیان آزادی» ناگیهان بزرگ شدیم. ما هرگز مبارزه او را فراموش نخواهیم کرد. میلیون‌ها زن که قلم ناگیهان را بر زمین نخواهند گذاشت وجود دارند.»

ایلح / آنکارا

یاد روزنامه‌نگار و عضو مرکز تحقیقات ژنئولوژی،‌ ناگیهان آکارسل در روز ۴ اکتبر ۲۰۲۲ که در شهر سلیمانیه به شهادت رسید، در شهرهای ایلح و آنکارا گرامی داشته شد.

آمد

به پیشاهنگی جمعیت زنان روزنامه‌نگار مزوپوتامیا ‌(م‌ک‌گ)، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) و مجله ژنئولوژی برای روزنامه‌نگار و عضو مرکز تحقیقات ژنئولوژی،‌ ادیتور مجله ژنئولوژی و آکادمیسین، ناگیهان آکارسل یک مراسم یادبود در مرکز فرهنگی دجله فرات برگزار شد  بسیاری از نهادهای زنان،‌ نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی، مجلس زنان د‌ب‌پ، نویسندگان زن، مادران صلح،‌ شهردار مشترک منطقه سور شهر آمد، فاطمه گولان اونکول در این مراسم مشارکت کرد. قبل از این مراسم، کتاب ‌«بوی ذغال» که از سوی ناگیهان آکارسل نوشته شده است توزیع شد. در این مراسم بصورتی بی‌وقفه شعار‌ ‌«شهدا نمی‌میرند» سرداده شد.

سپس یک مستند نمایش داده شد. در این مستند، رفقای ناگیهان آکارسل زندگانی وی را بازگو کردند. پس از نمایش مستند نیز اشعاری قرائت شدند.

سپس رئیس مشترک م‌‌ک‌گ، روزا متینا سخنرانی کرد بیان داشت که ناگیهان یک زن باهوش بود و کار و کنش‌های بسیار ارزشمندی را انجام داده است.

این مراسم با سردادن شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ژن ژيان آزادی» به پایان رسید.