تصویر

زنان و کودکان آفریقای جنوبی برای رهبر خلق کورد، کنش انجام دادند

به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کوردها» زنان و کودکان آفریقای جنوبی دست به کنش زدند و شعر خواندند.

به مناسبت سالگرد توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فعالیت در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» کنش‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان در حال انجام است.

زنان و کودکان آفریقای جنوبی کنش‌های مختلفی را برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ترتیب دادند.

لارا ردی سردبیر Workers World News گفت: «ما همه را فرا می‌خوانیم تا همبستگی را در آفریقای جنوبی افزایش دهیم. در پاسخ به این فراخوان، گروهی از زنان خودسازمانده از بزرگترین شهرهای آفریقای جنوبی کنش‌هایی را در ژوهانسبورگ و کیپ تاون ترتیب دادند. به عنوان بخشی از کارزار بین‌المللی برای آزادی اوجالان، تصمیم گرفته شد که کنش‌های مشترکی را در هر دو شهر بین ۱ تا ۱۰ اکتبر برگزار کنیم.»

لارا ردی با بیان اینکه کنش‌های خود را تحت عنوان «اندیشه‌ها، افکار و اعمال» سازماندهی کرده‌اند، گفت: «در ژوهانسبورگ دیدگاه‌ها با سازمان‌ها و جنبش‌های علاقه‌مند به اشتراک گذاشته شد. علاوه بر این، بحث کردیم که به عنوان اهالی آفریقای جنوبی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و چگونه از آزادی جناب اوجالان حمایت کنیم.»

نهادهایی که از کارزار حمایت کردند

لارا ردی اسامی سازمان‌ها و نهادهایی را که از این ابتکار حمایت کردند فهرست کرد و گفت: «زنان کمیته بحران Thembelîhle  در ژوهانسبورگ، گروه زنان پارک آزادی آبه‌لالی اوا هافمن، گروه فمینیستی تولشِد، بمب‌ها غذا نیست، جوزیه، کیپ تاون ساوندز از گروه آنارشیستی هیپ هاپ جنوبی و Rebel Sistahs  از کارزار حمایت کردند و زمان، هنر، پیام، شعر، موسیقی و عشق خود را با رفقای ما و جامعه کورد در کوردستان به اشتراک گذاشتند.»

بچه‌ها شعر «صدای اوجالان» را خواندند

لارا ردی درباره نحوه برگزاری این رویدادها گفت: «شعر خاصی به نام صدای اوجالان که توسط یکی از رفقایش سروده شده است، توسط کودکان و جوانانی که این شعر را می‌خواندند به اشتراک گذاشته شد. این شعر در مورد مسائل زنان، ایدئولوژی و سازماندهی زنان است. بحث‌های مستقل و همچنین کنش‌هایی مانند شعر، موسیقی و کتاب خوانی برخی از موضوعات اصلی کتاب‌های جناب اوجالان برگزار شد و درخواست‌ها برای آزادی عبدالله اوجالان ضبط و به اشتراک گذاشته شد. ما به عنوان زنان آفریقای جنوبی و فرزندان این جامعه از این کارزار حمایت می‌کنیم.»