زندانیان اهل روژاوا در ترکیه از حقوق اولیه و انسانی محروم هستند

کاموران تانهان نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها، اظهار داشت که اقدامات وحشیانه و تبعیض آمیز علیه زندانیان روژاوایی به صورت سیستماتیک ادامه دارد.

زندانیان اهل روژاوا

کاموران تانهان نماینده مردم مردین از حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) گفت: «اهالی روژاوا که در زندان‌های ترکیه هستند از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم می‌شوند و با اعمال غیرانسانی حکومت مواجه هستند.»

اساسی‌ترین حقوق آنها نقض می‌شود

تانهان با بیان اینکه دولت با اقدامات غیرانسانی در قبال زندانیان روژاوا، تلاش می‌کند تا از انقلاب روژاوا انتقام بگیرد گفت: «ابتدایی‌ترین حقوق آنها پایمال شده است. پولی که از سوی خانواده زندانیان به حساب زندان‌ها واریز می‌شود، با اتهامات بی اساس مانند «تامین مالی سازمان» منجر به بازداشت و تشکیل پرونده می‌شود. حتی پولی که از سوی خانواده‌های شهروندان ترکیه برای زندانیانی که به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند نیازهای خود را تامین کنند، فرستاده می‌شود با این عنوان که «فرستنده آنها خارجی نیستند» برگردانده می‌شود.»

گروگان گرفته می‌شوند

تانهان با بیان اینکه افرادی که مدت محکومیتشان به اتمام می‌رسد، آزاد نمی‌شوند گفت: «بسیاری از آنها در بازداشتگاه‌ها و در شرایط سخت نگهداری می‌شوند. در این مراکز آنها را مجبور به امضای اسناد می‌کنند، سپس آنها را تحویل می‌دهند. کسانی که نمی‌پذیرند با تهدید تحویل به گروه‌های تبهکار مواجه می‌شوند. این تهدید به وضوح نشان می‌دهد که نیروهای تبهکار ابزار سیاست‌های جنگ ویژه هستند و در عین حال در حال ارتکاب جنایات علیه بشریت علیه مردم کورد هستند. سیاست‌های زندان‌های ترکیه بر خلاف حقوق بشر است و در وضعیت بسیار مشکل سازی قرار دارد. به ویژه علیه زندانیان روژاوایی، اقدامات بد و تبعیض‌آمیز به صورت سیستماتیک ادامه دارد. تشریفات قانونی و محکومیت‌ها به ناحق تمدید می‌شود و کسانی که حکمشان تمام می‌شود آزاد نمی‌شوند. این افراد از ابتدایی‌ترین حقوق و عدالت محروم و در زندان‌ها گروگان گرفته شده‌اند. این اقدامات غیرانسانی دولت در زندان‌ها باید فورا متوقف شود و حقوق اولیه مردم رعایت شود.»