بمباران اسرائیل ادامه دارد: فرمانده مرکز تصمیم گیری حزب‌الله کشته شد

بمباران لبنان توسط اسرائیل همچنان ادامه دارد. گزارش شده که فرمانده مرکز تصمیم‌گیری کل حزب‌الله کشته شده است.

حومه جنوبی بیروت که حزب‌الله در آن مستقر است، دوشنبه تا سه شنبه شب هدف حملات جدید قرار گرفت.

نیروی هوایی اسرائیل صبح روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کرد که به «مرکز تصمیم گیری سرویس‌های اطلاعاتی حزب‌الله» حمله کرده و در نتیجه سهیل حسین حسینی، فرمانده مرکز تصمیم گیری کل حزب‌الله را حذف کردند.

جنبش فلسطینی حماس هم اعلام کرد که یکی از مبارزان آنها به نام محمد ابراهیم حلف در حمله شامگاه دوشنبه در «تیر» کشته شد.

حزب‌‌الله همچنین اعلام کرد که پایگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در جنوب حیفا را با موشک فادی ۱ هدف قرار داده و بار دیگر به تیبریا که در ۶۵ کیلومتری آن قرار دارد، حمله کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در اولین سالگرد مرگبارترین حمله تاریخ به اسرائیل، جنگ در غزه علیه حماس و جنگ در لبنان علیه حزب‌الله را یک «وظیفه مقدس» تعریف کرد و قول داد که به آن ادامه دهد.

سی‌ان‌ان: آمریکا خواهان آتش‌بس با حزب‌الله نیست

به گزارش سی‌ان‌ان، ایالات متحده مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله را متوقف کرده است و در عوض تلاش می‌کند تا عملیات زمینی اسرائیل در لبنان و پاسخی که در نظر دارد به ایران بدهد را محدود کند.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که نفوذ آمریکا بر گزینه‌های اسرائیل کم است و اعلام کرده‌اند که دولت جو بایدن نگران است که این عملیات‌ها منجر به جنگ طولانی مدت در لبنان شود.

یکی از مقامات با یک کانال آمریکایی صحبت کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم جلوی آنها را بگیریم، اما می‌توانیم تلاش کنیم تا مشخص کنیم که این وضعیت به کجا خواهد رسید.»