کرملین تلاش می‌کند ‌«علیه تهدید ناتو» تدابیری اتخاذ کند

سخنگوی کرملین،‌ دمیتری پسکوو با خبرگزاری‌های روسی مصاحبه کرد و گفت‌‌ که روسیه ‌«علیه تهدیدات جدی ناتو» تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی کرملین،‌ دمیتری پسکوو با خبرگزاری‌های روسی مصاحبه کرد و بیان داشت که روسیه ‌«علیه تهدیدات جدی ناتو» تدابیری اتخاذ خواهد کرد. پسکوو در بیانیه خود ابراز کرد‌: ‌«باید تصمیمات گرفته شده، گفتگوهای انجام شده و متن اعلامیه‌ای که در جلسه روز چهارشنبه در واشنگتن بیان شد را با دقت تحلیل کنیم، این موارد برای امنیت ملی یک تهدید بسیار جدی است.‌»

پسکوو در ادامه بیان داشت‌‌: ‌«برای اینکه ناتو را تحت کنترل بگیرند، ما را به اتخاذ تدابیر موثر،‌ هماهنگ و مناسب که قبلا درباره آن تامل صورت گرفته، مجبور می‌کنند.»

سخنگوی نخست وزیری روسیه در ارتباط با ‌«تدابیر» که در چه زمانی اتخاذ خواهند شد و چگونه عملی خواهند، اطلاعات بیشتری نداد.

ناتو روز چهارشنبه به بهانه جنگی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ علیه اکراین آغاز کرده است، پشتیبانی نظامی و دارایی ازغرب را افزایش داد.

اعضای ناتو علیه حملات روزانه ارتش روسیه، قول داند که هواپیماهای اف-۱۶ را کییف تحویل دهند.

اعضای ناتو اعلام کردند عضو شدن اکراین در ناتو ‌«امری غیرقابل بازگشت» است و این امر مرزهای جدیدی میان روسیه و ناتو ایجاد خواهد کرد.

دیمیتری پسکوو چنین گفت‌: ‌«ما از همان ابتدا بیان کردیم که وسعت یافتن ناتو در اکراین برای ما یک تهدید غیرقابل قبول است. اکنون ما می‌بینیم که ناتو خود مدرکی است تا اکراین را مطمئنا به عضو ناتو مبدل کند.‌»