۳۰۰ تبهکار دولت ترکیه وارد لیبی شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۳۰۰ تبهکار وابسته به دولت ترکیه وارد لیبی شدند و حدود هزار تبهکار دیگر در مقرهای ترکیه در حال آماده سازی خود هستند تا در روزهای آینده خود را به پایتخت لیبی ترابلس برسانند.

به گزارش مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه SOHR تعداد تبهکاران دولت ترکیه که تاکنون به پایتخت لیبی ترابلس رسیده‌اند را ۳۰۰ تن اعلام کرد. همچنین تعداد تبهکارانی که برای آموزش به پایگاههای دولت ترکیه رسیده‌اند را حدود هزار تبهکار اعلام کرد.

این مرکز اعلام کرد که این تبهکاران که به لیبی اعزام شده‌اند، پیمان نامه‌ای ۳ تا ۶ ماهه با دولت ترکیه امضا کرده‌اند و از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار از این کشور خواهند گرفت. اگر مدت زمان حضور آنها طولانیتر شود، پول دریافتی آنها نیز افزایش خواهد یافت. همچنین خاطرنشان نمود که تعداد زیادی از نظامیانی که به‌لیبی رسیده‌اند از گروهی با نام گروه حزم هستند که چند سال پیش متلاشی شده بود.

بر اساس پیام صوتی که منتشر شده است، مشخص شده که یک تبهکار دولت ترکیه با گروهی از نظامیان صحبت کرده و می‌پرسد که آماده هستند فردا از عفرین به طرابلس بروند یا نه؟ و او می‌گوید: "ما ساعت ۱۰ فردا از عفرین خارج می‌شویم."

این مرکز همچنین مشخص کرد که تبهکاران از منطقه‌ی صلاح الدین که در جنوب پایتخت قرار دارد و یکی از مناطق ثروتمند است، جمع میشوند.

همچنین خاطرنشان شده است که با توجه به ویدیوهایی که بدست آورده‌اند مشخص شده است که تبهکاران در پایگاه التکبالی که پیشتر وابسته به ارتش لیبی بود و اکنون در کنترل ترکیه است، جمع شده‌اند و مشخص است که بیشتر از حدود یک ماه است که آنها در آن پایگاه در حال آماده سازی خود هستند. این هم نشان می‌دهد که دولت ترکیه تدراکات لازم برای استقبال از تبهکاران وابسته به خود را فراهم کرده است.

در همین رابطه رامی عبدالرحمن رئیس دید‌‌ه‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که ترکیه تاکنون «۵٠٠ ترکمن اهل سوریه» را برای اعزام به لیبی به کار گرفته است.