وزیر امور خارجه ایران به بغداد رفت

وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی در سفری رسمی با مقامات عراقی دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارج ایران، عباس عراقچی در سفری رسمی با مقامات عرق دیدار خواهد کرد. احتمال بر آن است که عراقچی با رئیس جمهور عراق، لطیف رشید، وزیر کشور عراق فواد حسین و دیگر مقامات عراقی دیدار داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، اسماعیل بقایی بیانیه داد و اعلام کرد که عراقچی با کشورهای اسلامی بخاطر وضعیت منطقه و حملات اسرائیل علیه غزه و لبنان، دیدارهایی انجام می‌دهد.

مشاور سیاسی نخست‌وزیر عراق، علی الموسوی با خبرگزاری فرانسه ‌(AFP) مصاحبه کرد و گفت‌: ‌«سفر عراقچی بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک است که ‌«به خشونت و سلاح پایان می‌دهد» و در امنیت و آرامش منطقه را تامین می‌کند‌.‌»

اعلام شده است که عراقچی پس از دیدارها در عراق به کشور عمان خواهد رفت. عمان در درگیری‌های منطقه‌ای به مثابه یک جناح بی‌طرف حرکت کرده است.

وزیر امور خارجه ایران ابتدای این هفته به قطر رفته و با نخست‌وزیر قطر، شیخ محمد بن عبدالرحمان السانی درباره جنگ در غزه و لبنان گفتگو کرده بود. قطر قصد دارد در میان طرفین، نقش میانجی‌گری را ایفا کند.

عراقچی با تلویزیون قطر، الجزیره مصاحبه‌ای انجام داده و گفته بود که ایران نمی‌خواهد بجنگد اما برای هر وضعیتی آماده است. عراقچی گفته بود‌: ‌«ما جنگ نمی‌خواهیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم. ما برای هر وضعیتی آمادگی داریم.‌»