جنبش دمکراتیک: اشغالگران محکوم به نابودی‌اند/ روسیه دست از حمایت اشغالگران بردارد

شورای رهبری جنبش دمکراتیک "تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای کتبی از دهها هزار نفر که برای اعلام همبستگی با مقاومت عفرین به این کانتون رفته بودند قدردانی کرد

شورای رهبری جنبش دمکراتیک "تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای کتبی از دهها هزار نفر که برای اعلام همبستگی با مقاومت عفرین به این کانتون رفته بودند قدردانی کرد

جنبش دمکراتیک تصریح کرده است که پیوستن خلق‌های شمال سوریه وشنگال به مردم قهرمان عفرین نوید پیروزی مقاومت در برابر اشغالگران را داده است.

 

جنبش دمکراتیک در بیانیه خود با یاد آوستا خابور و بارین کوبانی از تمام شهدای مقاومت تاریخی عفرین تجلیل نمود و پیروزی را یگانه پاسخ به رشادت‌های شهدا عنوان کرده است. تَو-دَم حملات اشغالگران را محکوم به شکست و خلق سازماندهی‌شده، مقاومت‌گر، آزادی‌خواه و حق‌طلب را محکوم به پیروزی می‌داند. در ادامه آمده است:"برای اولین بار است که خلق‌های کُرد، عرب، مسیحی، چرکس، چچن و ترکمن در سنگری واحد به مقابله با نیروهای اشغالگر می‌پردازند."

 

جنبش دمکراتیک خاطرنشان کرده است:"سهم ارتش ترکیه و تبهکاران وابسته به آن از اولین روزهای حمله تنها شکست و سرخوردگی بوده است و تا زمانی که مهاجمان به حملات خود ادامه دهند مقاومت سرسختانه‌تری صورت خواهد گرفت."

 

جنبش دمکراتیک در بخش دیگری از بیانیه می‌افزاید:"حمایت‌های اردوغان و دولت غاصب ترکیه از تبهکاران داعش و النصره و تحریک آنان برای حمله به خلق کُرد، عرب و دیگر خلق‌ها موردی قابل کتمان نیست. پس از شکست مفتضحانه تبهکاران داعش و نابودی آنها در مقابل نیروهای ق.س.د، اینبار اردوغان و همپیمانان القاعده و النصره به شمال سوریه هجوم آورده‌اند. جامعه بشری بایست به جنایت‌های نیروهای اشغالگر در حمله علیه عفرین و کشتار صدها زن و کودک، همچنین به مبارزه مشروع و حق‌طلبانه خلق مقاومت‌گر عفرین اذعان نماید و علیه اشغالگران موضع اتخاذ کند. نیروهای ائتلاف ضد داعش که با ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.گ در نبرد مشترک علیه تبهکاران داعش و النصره مبارزه نمود‌ه‌اند می‌بایست مواضع خود را آشکارا اعلام نمایند. روسیه باید در معامله بر سر ادلب با عفرین پرهیز کند. لازم است روسیه، کردها را قربانی منافع خود نکند و از حمایت اشغالگران دست بردارد."

 

جنبش دمکراتیک در پایان تأکید کرده است:"خلق ما در نوزدهمین روز مقاومت علیه اشغالگران به ایستادگی ادامه می‌دهند و یقینا پیروزی از آن خلق ماست."