جنبش دمکراتیک در اعتراض به بازداشت صالح مسلم، خلق را به میدان‌ها فراخواند

جنبش دمکراتیک"تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای بازداشت صالح مسلم عضو کمیته دیپلماسی خود در پراگ را نشانه نقض تمام قوانین و معاهده‌های بین‌المللی از سوی ترکیه و گسترش جنگ علیه تمام کردها خواند

جنبش دمکراتیک"تَو-دَم" با صدور بیانیه‌ای بازداشت صالح مسلم عضو کمیته دیپلماسی خود در پراگ را نشانه نقض تمام قوانین و معاهده‌های بین‌المللی از سوی ترکیه و گسترش جنگ علیه تمام کردها خواند

 

کمیته رهبری جنبش دمکراتیک نسبت به بازداشت صالح مسلم در پراگ به درخواست ترکیه واکنش نشان داده وبیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه به شکست مفتضحانه حمله ترکیه در برابر مقاومت قهرمانانه عفرین اشاره شد و هدف از بازداشت صالح مسلم حمله به اراده خلق‌ها و نقض تمام موازین بین‌المللی اعلام شده است.

 

ترکیه نمی‌تواند درخواست بازداشت شهروند کشور دیگری را مطرح کند

در بیانیه آمده است:"شب گذشته صالح مسلم در شهر پراگ به شیوه‌ای غیرقانونی بازداشت شد. لازم به یادآوری است ترکیه فاقد چنین حقی است که شهروند کشور دیگری را بازداشت کند. صالح مسلم اهل سوریه است و برای خدمت به آحاد خلق‌های منطقه فعالیت نموده و مقاومت بزرگی را از خود نشان داده است. در حین حمله به کوبانی و رسواکردن حامیان تروریست‌ها، نقشی اساسی را در اروپا به انجام رساند. بهمین دلیل بازداشت وی غیرقانونی است و اقدامی آشکار علیه فعالیت‌های قانونی و مشروع ایشان است."

 

بازداشت صالح مسلم غیراخلاقی و نقض قوانین بین‌المللی است

بیانیه جنبش دمکراتیک، بازداشت عضو کمیته دیپلماسی تَو-دَم را محکوم می‌نماید و افزوده است:"تصریح می‌کنیم آنچه که در جمهوری چک روی داده غیراخلاقی است و ضد ارزشها و معیارهای بین‌المللی است. این امر نشانه آشکار نفوذ سازمان میت ترکیه در دول اروپایی است، مضاف بر اینکه دولت ترکیه هیچ اهمیتی به حاکمیت ملی کشورهای اروپایی نمی‌دهد. این عمل، تجاوز آشکار به قوانین دولت چک است و دولت چک مسئول هرگونه عواقب ناشی چنین بازداشتی است."

 

برای اعلام انزجار، خلقمان در اروپا را به میادین فرامی‌خوانیم

بازداشت رفیق صالح مسلم همزمان با اعلام آتش‌بس یکماهه از سوی شورای امنیت نشان می‌دهد که ترکیه خواهان گسترش قتل‌عام خلقمان است و در این رابطه به هیچ معیار جهانی پایبند نیست. از سازمان‌های مدنی، حقوقی، شخصیت‌ها، دولت‌ها و نهادهای سازمان ملل می‌خواهیم هر چه زودتر موضع خود را آشکارا در این رابطه اعلام کنند. بویژه اینکه چنین رویکردی [سکوت مجامع] از سوی دولت ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحت عنوان جنبش دمکراتیک از خلق میهن دوست خود در داخل و خارج از میهن می‌خواهیم که به وظایف خود در این مرحله تاریخی عمل کنند و بدون وقفه راهپیمایی‌هایی در محکومیت رویداد مذکور برگزار نمایند."

 

در پایان بیانیه آمده است"چنین اعمالی را مطلقا نمی‌پذیریم و از توانایی سیاسی و دیپلماسی خود برای آزادی صالح مسلم استفاده خواهیم کرد. اجازه نمی‌دهیم دولت ترکیه به تحرکات سیاسی خود علیه خلق ما ادامه دهد. از افکار عمومی و آزادیخواهان جهان می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کنندو دولت ترکیه را از اعمال غیرقانونی و ضداخلاقی بازدارند."

 

خبر مربوط به بازداشت صالح مسلم از سوی پلیس چک: