ردور خلیل: "روسیه اولین دولتی بود که با داعش توافقنامه امضا کرد"

فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك به ادعای روسیه پاسخ داد

فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك به ادعای روسیه پاسخ داد

 

به دنبال آنکه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل مدعی شد افراد داعش در صفوف نیروهای سوریه دمکراتیك وجود دارند، ردور خلیل از فرماندهان این نیرو پاسخ روسیه را داده و گفته است واسیلی نبنزیا بهتر است بجای ادعاهای کذب، در مورد تعداد شهروندان روسی عضو داعش صحبت کند.

 

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل مدعی شده است که افراد قدیمی داعش در صفوف نیروهای سوریه دمکراتیك عضویت دارند.

 

مسئول ارتباطات نیروهای سوریه دمکراتیك در واکنش به ادعا اعلام کرد نماینده روسیه در سازمان ملل بهتر است بجای طرح چنین ادعایی، در مورد شمار شهروندان روسی عضو داعش اظهار نظر کند.

 

ردور خلیل با اعلام آنکه شماری از این افراد توسط نیروهای سوریه دمکراتیك در نبردهای شمال سوریه دستگیر شدەاند گفت: روسیه نخستین حکومتی بود که در ماه آگوست ٢٠١٧ با سازمان تروریستی داعش توافق‌نامه امضا کرد. طبق این توافق بود که تبه‌کاران داعش را از مناطق قلمون و جرود به شهر میادین در استان دیرالزور هدایت کردند. نماینده روسیه در حالی سعی در تحریف واقعیات دارد که جهان بخوبی می‌داند نیروهای ما هزاران شهید در مبارزه با داعش بر جا گذاشتند و رقا پایتخت خلافت آن را ساقط کردند. روسیه با چنین بیاناتی سعی می‌کند به هجوم ظالمانه حکومت ترکیه علیه عفرین مشروعیت ببخشد.

 

ردور خلیل همچنین یادآوری کرد نماینده روسیه در سازمان ملل نباید فراموش کند که نمایندگان کشورش در ماه نوامبر ٢٠١٧ بطور رسمی ٢٣ خانواده افراد داعش که در رقا دستگیر شده بودند را از ی.پ.گ تحویل گرفتند.

 

این فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك گفت همه خانوادەهای خارجی همراه داعش از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده و بطور قانونی از فرودگاهها و دروازەهای رسمی ترکیه استفاده کردەاند.

 

ردور خلیل اعلام کرد هزاران عضو داعش اکنون در شمال سوریه زندانی هستند و صلیب سرخ جهانی بر اوضاع آنها نظارت دارد.