ساقط کردن یک هواپیما در ادلب

رسانه‌های سوریه و روسیه از ساقط کردن یک فروند هواپیمای ارتش ترکیه خبر می‌دهند و در مقابل رسانه‌های ترکیه و حساب‌های کاربری وابسته به تبهکاران وابسته به رژیم ترک مدعی شدند که این هواپیما متعلق به ارتش سوریه و یا روسیه است

یک فروند هواپیما بر فراز بخش سراقب در استان ادلب سرنگون شد. هنوز محرز نشده است که این هواپیما از چه نوعی بوده و متعلق به کدامیک از طرفهای درگیر است.

خبرگزاری دولتی سانا، آژانس خبری روسیا تودی و سپوتنیک متعلق به روسیه اعلام کردند که هواپیمای ساقط شده یک فروند پهپاد تجسسی ارتش ترک است.

در مقابل خبرگزاری‌ دولتی آناطولی متعلق به رژیم تبهکار ترکیه ادعا کرد که هواپیمای ساقط شده از نوع جنگی بوده و متعلق به ارتش سوریه است. جالب اینکه خبرگزاری آناطولی که در پخش اخبار دروغ تبحر دارد دقایقی بعد این خبر را از خروجی خبرگزاری خارج کرد.

برخی منابع تروریست‌های وابسته به آنکارا هم مدعی شدند که هواپیمای سرنگون شده از نوع ال ٣٩ و متعلق به ارتش سوریه بوده است. برخی دیگر از تروریست‌های تحت فرمان رژیم ترک ادعا کردند که پهپاد تجسسی مدل اورلون ١٠ و متعلق به ارتش روسیه بوده است.

منابع میدانی خبرگزاری فراتنیوز ساقط شدن پهپاد تجسسی ارتش ترکیه را تأیید کرده‌اند.

دولت سوریه اعلام کرد که آسمان شمال و غرب سوریه را بر روی تمامی پروازها بسته است و هرگونه هواپیمایی که در آسمان این منطقه به پرواز درآید ساقط خواهد شد.