نسرین عبدالله:"شواهدی دال بر استفاده ترکیه از گاز سارین در حمله به عفرین در دست است"

نسرین عبدالله سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان که به سوئد سفر کرده است در دیدار با نمایندگان پارلمان و خبرنگاران این کشور در استکهلم اعلام کرد ترکیه در حال کشتار در عفرین است.

نسرین عبدالله سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان که به سوئد سفر کرده است در دیدار با نمایندگان پارلمان و خبرنگاران این کشور در استکهلم اعلام کرد ترکیه در حال کشتار در عفرین است. والتر موت از نمایندگان پارلمان سوئد در همین رابطه اعلام کرد باید جلوی تروریسم دولتی ترکیه را گرفت.

 

نسرین عبدالله سخنگو و از فرماندهان ی.پ.ژ که برای دیدارهای دیپلماتیک به سوئد سفر کرده است طی یک کنفرانس خبری در استکهلم اعلام کرد ارتش ترکیه و تبه‌کاران ارتش آزاد سوریه دست به کشتار جمعی در عفرین زدەاند.

 

او با یادآوری آنکه عفرین محل سکونت گروههای اتنیکی و عقیدتی مختلف است گفت عفرین به عنوان پناهگاهی برای همه مردم سوریه یک نماد صلح بود اما ترکیه به عنوان یک عضو ناتو در بیست روز گذشته در برابر چشم جهان با سلاح‌های ناتو به عفرین حمله کرده است.

 

نسرین عبدالله با اعلام آنکه هجوم ترکیه بر خلاف عرف بین‌الملل و با اتهامات واهی بوده است از آنکارا دعوت کرد ادعای تعرض یگان‌های مدافع خلق علیه خاک خود را ثابت کند.

 

سخنگوی ی.پ.ژ از جانباختن ٧٧ عضو نیروهای سوریه دمکراتیك و قریب ١۵٠ شهروند غیرنظامی از جمله کودکان در حملات ترکیه خبر داد و گفت این کشتارهای جمعی با جنگ‌افزارهای ناتو انجام شده است.

 

او از وجود نشانەهایی دال بر استفاده از گاز سارین توسط ارتش ترکیه در حمله چهار روز پیش به نقطەای از عفرین سخن گفت و اضافه کرد ترکیه حتی شهرهای کیلیس و ریحانلی در خاک خود را هدف حملات راکتی قرار داده تا برای هجوم به کردها بهانه تراشی کند.

 

نسرین عبدالله حمایت ترکیه از داعش را قطعی دانست و گفت نیروهای اشغالگر در حملاتشان به عفرین اماکن تاریخی و مخزن آب آشامیدنی شهر را هدف شلیک قرار داده و حتی مدارس و پرستشگاههای مسیحیان بمباران شدەاند.

 

در این نشست خبری، والتر موت نماینده حزب سبزها و عضو کمیسیون امور خارجه سوئد در پارلمان نیز هجوم ترکیه به عفرین را نقض قوانین بین‌الملل خواند و ضمن اعلام حمایت از نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ خواستار واکنش جدی سوئد، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در برابر تروریسم دولتی ترکیه شد. او گفت حزب سبزها و همەی حامیان صلح در سوئد در کنار مردم عفرین و یگان‌های مدافع خلق هستند.

 

در عین حال خبرنگاران تلویزیون دولتی سوئد، روزنامه‌های داگنس نی‌هتر و داگ‌بلادت و همچنین خبرگزاری تی‌ تی در رابطه با عفرین با سخنگوی ی.پ.ژ مصاحبه کردند.

 

نسرین عبدالله در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت حدود ٣٠٠ عضو داعش که دارای تابعیت چهل کشور جهان هستند در بازداشت یگان‌های مدافع خلق بسر می‌برند و با توجه به ممنوعیت اعدام در روژاوا نگهداری آنها در زندان دشوار است. او از کشورهای اتحادیه اروپا خواست افراد داعش را تحویل بگیرند و در دادگاههای بین‌المللی محاکمه کنند.

 

به گفته سخنگوی ی.پ.ژ برخی از این افراد از تابعیت سوئد و کشورهای حوزه اسکاندیناوی برخوردارند.