نیروهای امنیتی شمال و شرق سوریه هسته مخفی میت را متلاشی کردند

میت ترکیه توسط افرادی خودفروش درصدد بود تا در مناطق شمال و شرق سوریه به حملاتی انفجاری دست زند، اما نیروهای امنیتی شمال و شرق سوریه در عملیاتی مزدوران رژیم اشغالگر ترکیه را دستگیر شدند.

دولت اشغالگر ترکیه بوسیله‌ی دستگاه اطلاعاتی خود، میت، تلاش می‌کند امنیت و آرامش مناطق روژاوا، شمال و شرق سوریه را بر هم بزند.

میت با هدف تصفیه کردن اداره‌ی خودمدیریتی توسط مزدوران خود که آنها را به منطقه فرستاده است، جوانان را به جاسوسی می‌گمارد، در شمال و شرق سوریه فتنه‌انگیزی می‌کند و تلاش می‌کند مردم را بر علیه اداره‌ی خودمدیریتی بشوراند و دست به توزیع مواد مخدر در میان جوانان می‌کند.

سازمان‌های عمومی هدف میت هستند

پس از آخرین حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه، سازمان بدنام میت جوانان منطقه را به جاسوسی می‌گمارد. این افراد به خصوص در سازمان‌های امنیتی و نظامی عضو هستند و اینگونه خبرچین‌های خود را در منطقه پخش می‌کند.

هدف این عناصر خودفروش بر هم زدن امنیت منطقه، فتنه‌انگیزی در جامعه و همچنین در مقابل هم قرار دادن کوردها، عرب‌ها و سایر خلق‌های منطقه است.

تعداد زیادی از مزدوران دولت ترکیه که توسط نیروهای امنیتی شمال و شرق سوریه دستگیر شده‌اند، توطئه‌های دولت ترک را افشا کرده‌اند.

در اعترافات این افراد مشخص شده است که همه‌ی جاسوس‌های وابسته به میت، توسط بستگان آنها در مناطق اشغال شده و یا بستگانشان که به ترکیه پناهنده شده‌اند، به دام میت ترکیه افتاده‌اند. مشخص شد دولت ترکیه برای آنکه این افراد را برای اهداف شوم خود در منطقه به کار گیرد آنان را با پرداخت پول فریب داده است.

قتل افراد از وظایف جاسوس‌های ترکیه است

نیروهای امنیتی اخیرا در یک هسته‌ی جاسوسی میت ۲ تن را دستگیر کرد که برای انفجار بمب در مناطق اشغال شده‌ی شمال و شرق سوریه و ارتکاب قتل به منطقه فرستاده شده بودند.

در این هسته که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند، مشخص شد که میت ترکیه آنها را برای انجام ۵ انفجار در طبقا، رقه، صباح الخیر در دیرالزور، اریشا و شدادی در کانتون حسکه به کار گماشته بود.

رئیس تبهکاران با نام عبدالغفور عیسی احمد در شهر سریکانی است، او پیشتر عضو ی.پ.گ بوده است و در نیروهای نظامی کار کرده است. پس از اشغال سریکانی، توسط پسر دایی خود با نام حسان محمد غدیر به کار گماشته شده است. حسان محمد غدیر عضو ق.س.د بوده است که میت ترکیه او را به جاسوسی گماشته است.

جاسوس حسان غدیر از عبدالغفور عیسی احمد خواسته است تا بمب‌هایی را به شمال و شرق سوریه وارد کند. همچنین از او خواسته‌اند تا کسی را به خدمت بگیرد که در میان نیروهای نظامی باشد تا بوسیله‌ی او بمب‌ها را وارد منطقه کنند.

عبدالغفور عیسی احمد فردی را به نام عبدالله عبدالعزیز جریبا که برادر همسر او است در سریکانی به کار گرفته است. جریبا در سال ۲۰۱۳ عضو ی.پ.گ بوده است. چند ماه پس از عضویت در ی.پ.گ وارد بخش نظامی شده و وظایفی را به عهده گرفته است.

اولین دیدار هر دو جاسوس عبدالغفور عیسی احمد و عبدالله عبدالعزیز جریبا و جاسوس میت ترکیه، در منطقه‌ی اشغال شده‌ی عالیا و با شرکت کسی با نام یاسین عدنان انجام گرفته است. یک دستگاه خودرو از نوع ون که بمبی ۱۲ کیلویی در آن بوده را به او واگذار کرده و به او گفته‌اند که باید بمب را در یکی از خیابان‌های شهر طبقا کار بگذارد، عکس بمب را گرفته و برای حسان غدیر بفرستد.

جاسوس میت ترکیه عبدالغفور عیسی احمد در مورد اعمال خود می‌گوید:"اولین دیدار من و عبدالله عبدالعزیز جریبا که با حسان غدیر در منطقه‌ی عالیا از توابع سریکانی (در نزدیکی روستای سوسه) انجام گرفت. من همچنین خودرو ون و بمب داخل آن  را از حسان غدیر تحویل گرفتم و در آنجا کسی با نام یاسین عدنان حضور داشت. سپس بمب را در منطقه‌ی طبقا کار گذاشتم. پس از یک هفته بمب دیگری تحویل گرفتم. سپس آنرا در رقا کار گذاشتم. سپس ما خودرو آنان را به کسی به نام محمد زکی واگذار کردیم که در رقا ساکن بود. بمب سوم را هم در منطقه‌ی صباح الخیر کار گذاشتیم و بمب ۴م در منطقه‌ی شدادی و بمب پنجم در منطقه‌ی ۴۷ کار گذاشته شد."

در مورد چگونی انتقال بمب از سریکانی به مناطق شمال و شرق سوریه عبدالله عبدالعزیز جریبا می‌گوید:"من از مصونیت نظامی خویش که به سبب فعالیت در نیروهای امنیتی نظامی بود، استفاده می‌کردم."

جریبا گفت:"من را با پول فریب دادند و جاسوس شدم. این گناه بزرگیست و نابخشودنی می‌باشد. چون من دست به جنایت زده‌ام و به اعتماد نیروهای نظامی به خود خیانت کردم."

منبع: ANHA