پیام شورای اداری عفرین برای افکار عمومی جهان:"سازمان ملل به مسئولیت‌های خود عمل کند"

شورای اداری کانتون عفرین یکبار دیگر از سازمان ملل خواست تا بر علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به وظایف خود عمل کرده و تلاش خود را در جهت توقف این حملات انجام دهند

شورای اداری کانتون عفرین یکبار دیگر از سازمان ملل خواست تا بر علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه به وظایف خود عمل کرده و تلاش خود را در جهت توقف این حملات انجام دهند

 

این خواست شورای اداری کانتون عفرین در یک کنفرانس خبری در حالی منتشر شد که جنگنده‌های دولت ترکیه بی‌امان به بمباران منطقه مشغول بودند.

 

هیوی مصطفی رئیس مشترک شورای اداری کانتون عفرین در این کنفرانس خبری اعلام کرد:"حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و مزدوران آنها که گروههای تروریستی القاعده و بازماندگان داعش هستند به منظور پیشگیری از ایجاد اتحاد در میان خلقهای سوریه صورت میگیرد.

 

تنها شهری که در جنگ سوریه در آرامش کامل به سر میبرد و تعداد زیادی آواره را از دیگر مناطق در خود جای داده بود شهر عفرین بود. آنها میخواهند عفرین را ویران کرده و ساکنینش را آواره کنند. این حملات آن دسته از آوارگانی را که ساکن عفرین بودند را نیز هدف قرار میدهد. در حال حاضر بخشی از سوریه مورد هجوم واقع شده و مردم غیرنظامی کشته میشوند."

 

وی در ادامه گفت: "به صورت کاملا آشکار حقوق بین‌الملل مورد تعرض قرار گرفته است.حکومت سوریه باید از مرزهای خود و آسمان کشور محافظت کند.

 

سازمان ملل باید در مقابل این حملات که غیرنظامیان، مردم آواره، شهروندان سوری و تاریخ سوریه را هدف می‌گیرد، بایستد.

 

سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری در مقابل کشتار غیرنظامیان مسئول هستند. ما وظایف آنها را یادآور شده و از آنها می‌خواهیم تلاش خود را انجام دهند."

 

همچنین رئیس مشترک انجمن سلامت کانتون عفرین در این کنفرانس خبری گفت: "در نتیجه‌ی حمله ی اشغالگرانه‌ی ترکیه تاکنون ۱۵۰ غیرنظامی کشته شده و ۳۹۹ نفر زخمی شده‌اند."