۱۶ زن و ۵ کودک بین ماه‌های مرداد تا شهریور در ایران به قتل رسیده‌اند

۱۶ زن و ۵ کودک طی بازه‌ی زمانی بین ماه‌های مرداد تا شهریور در ایران به قتل رسیده‌اند. همچنین ۱۱ زن و ۷ کودک نیز به طرز مشکوکی جان خود را از دست دادند.

بر اساس آماری که از سوی خبرگزاری ژنها (NÛJINHA) تهیه شده است، آمار خشونت و قتل زنان و کودکان در ایران به دلیل ذهنیت مردسالارانه در حال افزایش است. طی یک ماه ۱۶ زن، ۵ کودک در کشور به قتل رسیده‌اند، ۱۱ زن و ۷ کودک به شکل مشکوکی جان خود را از دست دادند.

آمار تهیه‌شده توسط بخش فارسی خبرگزاری ژنها در خصوص قتل‌ها و مرگ‌های مشکوک در بازه زمانی بین ماه‌های مرداد تا شهریور به شرح زیر است:

«پنج‌شنبه ١ شهریورماه، یک زن سالمند ٨٠ ساله در تهران، توسط نامزد نوه‌اش با انگیزه سرقت پول و طلاجات به قتل رسید.

جمعه ٢ شهریورماه، جسد سوخته‌ی یک زن با هویت نامشخص در اتوبان حکیمیه تهران پیدا شد.

شنبه ٣ شهریورماه، یک زن سالمند ساکن شهر نجف‌آباد اصفهان توسط نوه‌اش با انگیزه‌ی سرقت طلاجات به طرز فجیعی به قتل رسید.

یک‌شنبه ۴ شهریورماه، نوجوان ١۶ ساله با هویت «ن.چ» ساکن شهر دلگان به دلیل آنچه مشکلات شخصی عنوان شده است، اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

دوشنبه ۵ شهریوماه، نوجوان ١٧ ساله اهل شهر دره‌شهر ایلام با هویت مبینا زینی‌وند به بهانه‌ی ناموسی توسط پدرش به قتل رسید.

دوشنبه ۵ شهریورماه، اجساد دو دوست ١۶ و ١٨ ساله با هویت‌های مبینا خزائی و سونیا که به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده بودند، در کنار خط راه‌آهن مهرشهر کرج پیدا شد.

سه‌شنبه ۶ شهریورماه، یک زن ۶۵ ساله در شهر تهران توسط همسرش به بهانه‌ی اختلافات خانوادگی، به طرز فجیعی به قتل رسید.

چهارشنبه ٧ شهریورماه، جوان ٢٢ ساله رزمی‌کار در قفس توری توسط یک مرد رزمی‌کار با ضربات متعدد مشت و آسیب به گردن جان خود را از دست داد.

چهارشنبه ٧ شهریوماه، نوجوان ١۴ ساله با هویت شیما رامشک اهل روستای شیلر بوکان و ساکن روستای مرجان‌آباد میاندوآب به دلیل نارضایتی و فشار ناشی از ازدواج اجباری اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

چهارشنبه ٧ شهریورماه، جوان ٢٠ ساله ساکن تهران که تنها فرزند خانواده بود به دلایل نامعلوم اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

شنبه ١٠ شهریورماه، هانیه مرسلی ساکن مهاباد به دلایل نامعلوم اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

یک‌شنبه ١١ شهریورماه، زهرا ملکی قربانی، رزیدنت پزشکی که مشغول گذراندن دوره‌ی طرح خود در استان هرمزگان بود، به دلیل فشار ناشی از شرایط کار و زندگی اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

دوشنبه ١٢ شهریورماه، یک زن عشایر به همراه همسر و پسر ۴ ساله‌اش توسط افرادی ناشناس به قتل رسیدند. قاتلان پس از قتل‌عام این خانواده اقدام به سرقت احشام آن‌ها کردند.

چهارشنبه ١۴ شهریورماه، یاسمین رحمتی، نوازنده سنتور، موسیقی‌دان و استاد دانشگاه تهران به همراه شریک زندگی‌اش توسط افرادی ناشناس به قتل رسید.

پنج‌شنبه ١۵ شهریورماه، جسد یک زن سالمند در بیابان‌های اطراف شهر ماهان کرمان که توسط یک زن میانسال به انگیزه سرقت طلاجات به قتل رسیده بود، پیدا شد.

شنبه ١٧ شهریورماه، یک زن ٣۶ ساله ساکن ایلام با هویت نامشخص به بهانه‌ی ناموسی توسط پدرش به قتل رسید.

شنبه ١٧ شهریورماه، نازنین بلوچی ١٧ سالە ساکن شهر چانف شهرستان نیکشهر توسط پسر عمویش به بهانه‌ی ناموسی به قتل رسید.

شنبه ١٧ شهریورماه، نوجوان ١٧ ساله اهل خاش با هویت رؤیا ریگی به دلیل اجبار به ازدواج اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

یک‌شنبه ١٨ شهریورماه، اجساد یک زن و همسرش در اراضی کشاورزی روستای لیوان شهرستان بندرگز در حالی که با استفاده از اسلحه به قتل رسیده بودند، پیدا شد.

یک‌شنبه ١٨ شهریورماه، یک زن ٣۶ ساله‌ی تبعه افغانستان و ساکن باقرشهر توسط همسرش به بهانه‌ی ناموسی به طرز فجیعی مقابل فرزند خردسالش به قتل رسید.

یک‌شنبه ١٨ شهریورماه، یک وکیل دادگستری با هویت سهیلا معماری در دفتر کار خود در ملایر استان همدان توسط افرادی ناشناس به قتل رسید.

یک‌شنبه ١٨ شهریورماه، یک زن ۴٠ ساله با هویت نامشخص با پریدن از روی پل نمایشگاه مشهد اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

دوشنبه ١٩ شهریورماه، سارا دلدار، زندانی سیاسی پیشین که در جریان خیزش انقلابی «ژن ژیان ئازادی» بازداشت شده بود، بر اثر عفونت ناشی از وجود ساچمه در بدن و سرش جان خود را از دست داد.

دوشنبه ١٩ شهریورماه، یک زن میانسال ساکن اراک توسط همسرش به دلیل درخواست مهریه، به قتل رسید.

دوشنبه ١٩ شهریورماه، نارین روان اهل روستای ناچیت بوکان به دلایل نامعلوم اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

سه‌شنبه ٢٠ شهریورماه، یک زن سالمند ساکن شهر ری توسط فردی ناشناس با انگیزه سرقت طلاجات در منزل شخصی‌اش به قتل رسید.

سه‌شنبه ٢٠ شهریورماه، یک زن جوان با هویت مریم، ساکن تهران یک روز پس از برگزاری مراسم عروسی از طریق مسمومیت از طریق قرص برنج جان خود را از دست داد.

چهارشنبه ٢١ شهریورماه، جسد یک دختر خردسال سه سال و شش ماهه با هویت نازنین زهرا پس از دو روز ناپدید شدن در ٣٠ کیلومتری روستای اکبرآباد ده‌رضا شهرستان ریگان پیدا شد.

پنج‌شنبه ٢٢ شهریورماه، یک زن ۴٠ ساله با هویت نامشخص ساکن تهران و سرایدار یک مدرسه توسط همسرش به بهانه‌ی اختلافات خانوادگی به قتل رسید.

یک‌شنبه ٢۵ شهریورماه، یک زن با هویت نامشخص ساکن اهواز به دلایل نامعلوم از روی پل چهارم رودخانه‌ی کارون اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

یک‌شنبه ٢۵ شهریورماه، یک زن با هویت روناک(جیران) توسلی‌پور ساکن اندیمشک توسط خواستگارش به بهانه‌ی جواب رد به قتل رسید.

دوشنبه ٢۶ شهریورماه، یک مرد در شهر بناب به بهانه‌ی آنچه اختلافات خانوادگی عنوان شده است، همسر، مادر همسر و برادر همسرش را به قتل رساند.

دوشنبه ٢۶ شهریورماه، یلدا رحیمی ١٧ ساله ساکن روستای دم‌آب شهرستان باغ‌ملک استان خراسان در ساختمان ادارە کمیتە امداد این شهرستان به دلایل نامعلوم اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

سه‌شنبه ٢٧ شهریورماه، نوجوان ١٧ ساله ساکن پهره به دلیل اجبار و اصرار خانواده‌اش با ازدواج وی، پس از گذشت دو هفته از مراسم ازدواج اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

چهارشنبه ٢٨ شهریورماه، نوجوان ١۶ ساله با هویت هدیه حکیمی، ساکن شهر شنو به دلیل آنچه افسردگی ناشی از مشکلات اجتماعی عنوان شده است، اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

پنج‌شنبه ٢٩ شهریورماه، جوان ٢۶ ساله با هویت نامشخص به بهانه‌ی آنچه اختلافات خانوادگی عنوان شده است، از روی پل اتوبان امام علی تهران اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.»