انجام دست کم ۵ حمله مسلحانه علیه نیروهای نظامی در دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان

در دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان دست کم ۵ حمله مسلحانه علیه نیروهای نظامی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت که جیش‌العدل تاکنون مسئولیت ۴ حمله را به عهده گرفته است.

روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ دست کم ۵ حمله مسلحانه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان علیه نیروهای نظامی صورت گرفت که تاکنون سازمان مسلحانه جیش‌العدل مسئولیت ۴ حمله را به عهده گرفته است.

بامداد یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ نیروهای مسلح سازمان جیش‌العدل به پاسگاه منطقه «دومگ» واقع در شهرستان زاهدان حمله کردند که در این حمله دست کم ۲ نیروی نظامی مجروح شدند.

شامگاه همین روز نیروهای جیش‌العدل دو خودروی نیروهای نظامی مرصاد را در منطقه «پشامگ» شهرستان راسک هدف قرار دادند.

پس از انجام این حمله سازمان جیش‌العدل با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله را به عهده گرفته و اعلام نمود: «این عملیات که به صورت کمین گذاری برنامه‌ریزی و اجرا شده بود منجر به هدف قرار گرفتن حداقل ۱۵ تن از سرنشینان دو خودرو شد اما با این وجود تلفات دقیق این رویداد مشخص نیستند.»

رسانه‌های حکومتی با تایید این حمله اعلام کردند که یک نیروی نظامی کشته و سه نیروی دیگر مجروح شدند.

در حمله دیگر سازمان جیش‌العدل، یگان تکاوری در شهرستان خاش هدف قرار گرفت که طی آن یک نیروی نظامی یگان تکاوری کشته شد.  هویت فرد کشته شده «رامین ولایتی» از نیروهای یگان تکاوری شهرستان خاش اعلام شده است.

در ادامه این حملات سازمان جیش‌العدل  پاسگاه نیروی انتظامی واقع در شهردراز از توابع شهرستان ایرانشهر را هدف قرار دادند.

پس از انجام این حمله نیروهای جیش‌العدل طی بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفته و اعلام نمودند که تعداد کشته و مجروحان  در ساعات آینده اعلام خواهند شد.

همچنین در همین روز یک نیروی مرزبانی در شهرستان هیرمند توسط افراد مسلح هدف قرار گرفت و جان باخت. هویت این نیروی مرزبانی «امیر محمد امیری»، اهل درگز استان خراسان رضوی اعلام شده است.

لازم به ذکر است جیش‌العدل در مورد حملات چند روز اخیر خود و همچنین حملاتی که در روز یکشنبه در دومین سالگرد جمعه خونین انجام شده است، در بیانیه‌های خود اعلام نمود: « افزایش عملیات‌های نظامی سازمان جیش‌العدل در روزهای اخیر نشانه‌ای از تعهد به خون‌خواهی از شهیدان مظلوم و مستضعفی است که ندای 'بأی ذنبٍ قُتِلَت' آنها بی‌جواب مانده است.»

دیروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان بود که طی آن نیروهای نظامی با کمین گذاری و حمله به نمازگزارانی که پس از انجام نماز جمعه از مسجد مکی زاهدان خارج می‌شدند، بیشتر از ۱۰۰ تن را قتل‌عام کرده و ده‌ها تن نیز مجروح شدند.