جان باختن زندان سیاسی زن در ایران

زندانی سیاسی سابق، سارا دلدار در حالیکه مجروح بود زندانی شد پس از آزادی و بدلیل درمان نکردن جراحاتش که ناشی از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای ماموران ایران بود، جان باخت.

طبق اطلاعات بدست آمده، زندانی سیاسی سابق، سارا دلدار که در زمان ‌‌«انقلاب ژن ژيان آزادی» با گلوله‌های ساچمه‌ای ماموران ایران مجروح شده و پس از آن به زندان منتقل شده بود، بخاطر درمان نکردن و عفونت جراحاتش، مدتی پس از آزادی، جان باخت.

سارا دلدار در آخرین پست اینستاگرامی خود در روز ۳۱ جولای امسال، از ابتلا به عفونت پس از آزادی از زندان و بستری شدن در بیمارستان و دیگر بیماری‌هایی که مبتلا شده، خبر داده بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های اپوزوسیون ایران، یکی از هم‌بندی‌های سارا دلدار که خواسته نامش فاش نشود اعلام کرده است بدلیل اینکه مسئولان زندان اجازه درمان به سارا دلدار را نداده‌اند، وضعیت تندرستی او بدتر شده و جان خود را از دست داده است.

سارا دلدار در جریان ‌«انقلاب ژن ژیان آزادی» از سوی نیروهای ایران دستگیر شده و حکم مجازات حبس بمدت یکسال و سه ماه و ۶ روز علیه او صادر شده بود اما پس از پشت‌سر گذاشتن ۶ ماه از مدت حبس وی با آزادی مشروط وی موافقت شد،  گفته می‌شود در زمان بازجویی نیز خشونت فیزیکی و روانی علیه او اعمال شده است.