فراخوان مرکز خیزش انقلابی مردم کردستان برای امدادرسانی مردمی به زلزلەزدگان خوی

فراخوان مرکز خیزش انقلابی مردم کردستان برای امدادرسانی مردمی به زلزلەزدگان خوی بیانیەای صادر نمود.

به افکار عمومی و مردم غیور

 وقوع زلزله در خوی در شرایط سخت زمستان درحالی که فقر و محرومیت ناشی از سیاستهای ظالمانه رژیم مستبد ایران روزبه روز گسترش مییابد، وضعیت زلزلەزدگان را اسفبار ساخته است. برای امدادرسانی فوری به مردمان غیور کُرد و آذری در خطه خوی بشتابیم.

از زمان وقوع زلزله در شرایط زمهریری زمستان، به دلیل عدم امدادرسانی از سوی دستگاههای مربوطه رژیم، مشکلات مردم خوی وخیمتر شده است. دستگاههای رژیم بەجای امدادرسانی، عرصه را برای سپاه پاسداران خالی کردهاند تا به تبلیغات پوپولیستی و عوامفریبانه خود دست بزند و وانمود کند که تنها نهاد امدادرسان است. رژیم و سپاه پاسداران سرکوبگر مسئول وضعیت وخیم مردم و عدم امدادرسانی به زلزلهزدگان خوی هستند. استفاده رژیم از ماشینهای آبپاش برای متفرقکردن معترضان به عدم امدادرسانی، اوج بیاخلاقی و بیرحمی آن رژیم میباشد.

رژیم سرکوبگر و فاشیست که از هر فرصتی حتی بلایای طبیعی برای تبلیغات گسترده خود استفاده مینماید و نهادهای امدادرسانی را در انحصار گرفته، به «اسکان، تغذیه و درمان و بهداشت» زلزلهزدگان نمیپردازند. رهاکردن شمارزیادی از شهروندان که بیسرپناە شدەاند، اوج بیرحمی دولت حاکم را ثابت میکند.

لازم است که عملیاتهای مردمیاری از سوی خود مردم در شهرهای مختلف برای رسیدگی به اوضاع اسفناک زلزلەزدگان همانند سالهای سابق انجام گیرد. از وسایل گرمایشی و تهیه کانکس گرفته تا تهیه مواد خوراکی و دارو لازم است سریعا به مناطق خوی رسانده شود. سازمانهای مدنی کمک بزرگی در زمینه امدادرسانی در همه زمینههای ضروری و سریع هستند.

مرکز خیزش مردم انقلابی کردستان»، به خانوادههای جانباختگان زلزله خوی تسلیت میگوید و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین دارد. از همه مردم غیور و سازمانهای مدنی میخواهد که به یاری زلزلەزدگان بشتابند و منتظر رژیم سرکوبگر و فاشیستی که هیچ برنامه منسجمی برای امدادرسانی ندارد، نباشند. رژیم خود بدتر بلا و شر بر سر مردم است و لازم است همبستگی مردمی در خوی هم به نمایش گذاشته شود. لازم است مردم به حضور تعداد زیادی از نیروهای یگان ویژه و انتظامی و سپاه فاشیستی در خوی در آن وضعیت بحرانی، وقعی ننهند و خود به یاری یکدیگر بشتابند. همبستگی مردمی موجب گذار از بحران سخت زمستانی و زلزله در خوی میشود.

مرکز خیزش مردم انقلابی کردستان

۱۵ بهمن ۱۴۰۱