زنان گفتند‌: قیم دشمن زنان است، ما مبارزه را گسترش خواهیم داد

سازمان‌های زنان برضد مصادره کردن شهرداری جولمرگ بیانیه دادند و گفتند‌:‌ ‌«ما نخواهیم گذاشت که اراده زنان جولمرگ مصادره شود. قیم دشمن زنان است، ما مبارزه را گسترش خواهیم داد.

سازمان‌های زنان، کنشگران زن، فمنیست‌های مستقل و اعضای زن حزب اقشار و متفق، برضد مصارده شهرداری جولمرگ بیانیه‌ای مشترک دادند.

سخنگوی مجلس زنان دم پارتی،‌ خالیده ترک‌اوغلو بیانیه را قرائت کرد.

این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«ما امروز دیدار کردیم. ما با گفتن از کوبانی تا گزی، عدالت و آزادی، گردهم آمدیم. احساسی که ما را از مناطق مختلف به اینجا آورد تا باهم دیدار کنیم، احساس عدالت زنان است. احساس آزادی است.

ما گفتیم از کوبانی تا گزی، بدلیل اینکه سیاست‌های حکومت در مقابل هر دو اعتراض اجتماعی، رفتار ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ در مقابل زنان را نشان می‌دهد. حکومت دشمنی خود با زنان را در نتیجه هردو پرونده کوبانی و گزی یکبار دیگر نشان داد. مجازاتی که در نتیجه پرونده‌ توطئه‌آمیز کوبانی و پرونده گزی علیه رفقای ما تحمیل شد، نشانگر همین امر است. سیاست‌های قیم بیانگر این مهم است. حملاتی که علیه حقوق و دستاوردهای زنان انجام می‌شود،‌ نشانی از این امر است.

برضد این حملات،‌ زنان مبارز و مبارزه ما زنان وجود دارد. اگر امروز در کوبانی، انقلاب زنان گسترش می‌یابد، اگر ما با گفتن ‌«تاریکی می‌رود، گزی پاینده می‌ماند» روح مقاومت گزی تا به امروز رساندیم،‌ این نتیجه باوری و مصمم بودن ما است. همانگونه که ما در انتخابات محلی ۳۱ مارس قیم‌ها را از میان برداشتیم. امروز نیز نخواهیم گذاشت در جولمرگ، اراده زنان را مصادره کنند.

نه تنها با مقاومت بلکه در عین حال زمان آن فراسیده است که برضد فاشیسم، مبارزه آزادی زنان را گسترش دهیم و بیش از این متحد شویم. اگر جنگ وجود دارد، برعلیه آن مبارزه ما زنان، مبارزه فمنیستی، مبارزه سوسیالیستی ما نیز وجود داشته و گسترش می‌یابد.‌»