نوروز ۲۰۲۴ با لباس کوردی مزین می‌شود

پارچه‌فروشان و خیاطان شهر عامودا با تبریک فرا رسیدن نوروز ۲۰۲۴ به همه خلق کورد، گفتند: «نوروز ۲۰۲۴ با لباس کوردی خود را مزین کرده و نمادی از آزادی برای خلق کورد خواهد بود.»

با فرا رسیدن عید نوروز، کوردها در سراسر جهان مشغول تهیه و دوخت لباس‌های ملی هستند. نوروز ۲۰۲۴ با لباس‌های رنگارنگ در بازارها تزیین می‌شود. در این خصوص پارچه‌فروشان و خیاطان شهر عامودا با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

فروشنده ای به نام امیر حنیفه با تبریک فرا رسیدن نوروز ۲۰۲۴ به همه خلق کورد گفت: «امسال خرید و فروش لباس کوردی نسبت به سال‌های گذشته کمی کمتر شده است و این به دلیل هم‌زمانی نوروز و ماه رمضان است.  در طول سال گذشته تغییرات زیادی رخ داده است مانند رفت و آمد، خرید و فروش و رد و بدل کردن لباس، امروزه روش‌های خیاطی روز به روز در حال تغییر است. این تغییرات هم به دلیل فضای مجازی و هم به دلیل افزایش مدلهای دوخت است، اما بسیاری از دختران و جوانان شهر طبق مدل سال‌های گذشته آن را می‌خواهند.»

امیر حنیفه در پایان سخنان خود گفت: «آرزو می‌کنم امید مردم ما هرگز از بین نرود چرا که با اراده و مبارزه مردم، نوروز ۲۰۲۴ در صلح و آرامش خواهد گذشت.»

بشیر سید خیاط لباس کوردی نیز در این رابطه صحبت کرد و گفت: «۴۵ سال است که این کار را انجام می‌دهم، در سال‌های گذشته رفت و آمد اهالی بیشتر بود، به این دلیل که نوروز امسال هم زمان با ماه رمضان است، امسال رفت و آمدها کمتر شده است. علی‌رغم حمله و بمباران دولت ترکیه، مردم ما در برابر این حملات قیام کرده و با دلی روشن برای نوروز آماده می‌شوند. نوروز ۲۰۲۴ نماد آزادی همه مردم خواهد بود.»