زینب جلالیان؛ نه به طلب بخشش، نه به اعتراف!

بنابه گزارش‌های دریافتی از زندان، زینب جلالیان در ملاقات با ماموران اطلاعاتی که خود را به عنوان وکیل معرفی کرده‌اند، بار دیگر اعلام کرده است که نه طلب بخشش می‌کند و نه به اعتراف اجباری تن می‌دهد.

در حالیکه وضعیت سلامتی زینب جلالیان، زندانی سیاسی کورد  باعث نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان خلق کورد و جامعه حقوق بشری کوردستان و ایران شده است، وبسایت «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» که در وابسته بودن آن به سازمان اطلاعات بدنام ایران هیچگونه تردیدی نیست، طی گزارشی در وبسایت خود اعلام کرده است که «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» با اطلاعات دقیق و مستند خود با قاطعیت اعلام می‌کند که وی به بیماری کرونا مبتلا نشده است و حال عمومی وی مساعد است. مجموعه گزارش‌های کذب این وبسایت در حالی از سوی سازمان اطلاعات ایران منتشر می‌گردد که  حداقل پنج روز است که از موقعیت و سرنوشت زینب جلالیان هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

اما طبق گزارش‌های بدست آمده از زندان قرچک ورامین روز سی‌ام خرداد دو نماینده ویژه از وزارت اطلاعات ایران که خود را به عنوان اعضای «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» معرفی کرده‌اند بدون ارائه هیچگونه مدرکی مبنی بر تایید ادعای وکالت و در هماهنگی با وزارت اطلاعات ایران با زینب جلالیان ملاقات داشته و به وی اعلام کرده‌اند که از  تمامی ابعاد پرونده و ابتلای وی به کرونا و آسیب دیدن ریه‌های وی و در مجموع از وضعیت بغرنج جسمی وی نیز که به کرونا مبتلا شده است اطلاع دارند، به همین دلیل نباید به اعتصاب غذا دست بزند. در جریان این ملاقات دو مامور یاد شده با تهدید زینب جلالیان به وی گفته‌اند که مسئولیت این اعتصاب بر عهده خود وی بوده و دست زدن وی به اعتصاب غذا برای وی گران تمام می‌شود.

طبق گزارش‌های دریافتی این دو نفر که خود را به عنوان وکیل و عضو «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» معرفی کرده‌اند نه تنها هیچگونه مدرکی را به عنوان وکیل به وی ارائه نداده‌اند بلکه رسیدگی به بیماری، اعطای مرخصی و  بهبود وضعیت زینیب جلالیان را به اعتراف تلویزیونی وی منوط کرده‌اند. طبق این گزارش‌ها، این دو مامور اطلاعاتی که در پوشش «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» به ملاقات با زینب جلالیان پرداخته‌اند، بخشی از تیم وزارت اطلاعات بوده و یکی از این ماموران اطلاعاتی به زبان کوردی سخن گفته و خود را سنه‌ای (اهل سنه) معرفی کرده است. این ملاقات در زمانی روی می‌دهد که هیچ کس از اعضای خانواده زینب و وکیل وی نیز حق ملاقات با وی را نداشته‌اند.

گزارشهای ارسالی می‌افزایند که یک روز بعد از امتناع زینب از پذیرش خواسته‌های ماموران اطلاعاتی مبنی بر همکاری و تن دادن به اعتراف تلویزیونی اجباری، زینب دست به اعتصاب غذا زده و مسئولان زندان نیز وی را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

همزمان با این رویداد وبسایت سازمان «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» که از سوی وزارات اطلاعات ایران مدیریت می‌شود گزارشی را در رابطه با وضعیت زینب جلالیان منتشر کرده است. این گزارش نشانه‌ای از فشار شدید وزارت اطلاعات به زینب برای تن دادن به اعترافات تلویزیونی است که رژیم ایران در طول ١٣ سال از زندانی کردن زینب جلالیان موفق به آن نشده است.

وبسایت خبری تحلیلی «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» از وبسایتهای تخصصی وزارت اطلاعات ایران در مبارزه با جنبش آزادیخواهی خلق کورد در روژهلات کوردستان است و با تمرکز ویژه بر جنبش آزادیخواهی خلق کورد و  پیگیری زندانیان سیاسی این جنبش تلاش‌های بسیاری را در راستای پخش اخبار دروغ، سیاه‌نمایی حرکت آزادیخواهی کورد انجام می‌دهد. این وبسایت در هماهنگی با میت ترکیه و ترجمه و تحریف مطالبی که در بخش ویژه جنگ روانی دولت ترک طراحی شده‌اند، همزمان کل جنبش کورد و خصوصا حرکت سیاسی جنبش آزادیخواهی کورد در روژهلات کوردستان را پوشش می‌دهد. برای احزاب دیگر کوردستانی در روژهلات کوردستان همانند تقسیم کاری که در وزارت اطلاعات ایران برای هر یک از احزاب کوردستانی صورت گرفته است، وبسایتهای مجزای دیگری طراحی شده است که هدف کلی آن حمله بر جنبش خلق کورد در روژهلات کوردستان و سیاه‌نمایی آن است.