تصویر

فراخوان علیه اقدامات غیرانسانی در مناطق اشغال شده

اداره خودمدیریتی کانتون فرات به نهادهای حقوق بشری فراخوان داد و گفت: «دیگر چشمان خود را به روی اعمال غیرانسانی که در مناطق اشغال شده در حال وقوع است باز کنید.»

مزدوران دولت اشغالگر ترکیه در روستای کاغر عفرین به خانه‌های اهالی این روستا یورش برده و آنها را شکنجه کردند. در نتیجه شکنجه ۲ زن کشته شدند.

اداره خودمدیریتی کانتون فرات با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اقدامات غیراخلاقی اشغالگران ترکیه و مزدوران آن کشور، از نهادهای مدنی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در برابر این اقدامات غیرانسانی به وظیفه خود عمل کنند.

متن این بیانیه به دو زبان خوانده شد. بیانیه به زبان کوردی توسط سوزدار محمود سخنگوی هیئت آموزش زنان و بیانیه به زبان عربی توسط خالد جراد عضو مجلس آماده‌سازی کانتون فرات قرائت شد.

اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون فرات در بخشی از بیانیه خود از نهادهای حقوق بشری خواست تا به وظایف خود عمل کنند و گفت: «ما به عنوان اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون فرات و همه نهادهای زیرمجموعه، جنایات غیرانسانی دولت اشغالگر ترکیه و مزدورانش علیه غیرنظامیان بی دفاع در عفرین را محکوم می‌کنیم. ما با تمام وجود پشت سر مردم خود که در عفرین اشغالی زندگی می‌کنند می‌ایستیم و از قیام، فداکاری و ایستادگی شجاعانه آنها در برابر این اعمال شیطانی حمایت می‌کنیم. ما از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که در برابر این جنایات و اقدامات وحشیانه بایستند و حملات علیه مردم ما در عفرین و سایر مناطق اشغال شده را محکوم کنند.»