ه‌پ‌گ: ۱۲ اشغالگر در متینا مجازات شدند

ه‌پ‌گ اعلام کرد که یگان‌های گریلا با عملیات‌های خود به استقبال ۴۵مین سالیاد تاسیس پ‌ک‌ک رفتند و ۱۲ اشغالگر را در متینا به مجازات رساندند.

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«حزبمان پ‌ک‌ک که با خط سوسیالیسم دموکراتیکش به امیدی برای آزادی خلق کورد و خلق‌های منطقه تبدیل شده، همزمان به منبع الهامی برای تمام بشریت تبدیل شده است. ۴۵مین سالیاد تاسیس حزبمان پ‌ک‌ک توسط گریلاهای آزادیبخش کوردستان با عملیات‌هایشان تبریک گفته شد. نیروهایمان در منطقه متینا با شهامت بالا و روحیه فدایی آپویی، با قدرت به اشغالگران حمله کردند و ۱۲ اشغالگر را به مجازات رساندند. رفیق ما عگید که در این عملیات به‌شهادت رسید، به حقیقتی از حزبمان پ‌ک‌ک تبدیل شد که بدون سازش راه شهدا را دنبال می‌کند و تا رسیدن به پیروزی در همین خط گام برخواهد داشت و انتقام شهدا را خواهد گرفت.

جزئیات بیشتر درباره عملیات گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه به‌شرح زیر است:

در منطقه متینا:

در ۲۰ نوامبر در میدان مقاومت تپه‌ی اورته، با روش هماهنگ گریلایی، یورشی علیه مهاجمان انجام شد. در محور اول عملیات از فاصله نزدیک با بمب دستی و سلاح انفرادی به دو سنگر حمله شد. ۴ اشغالگر در این سنگرها مجازات شدند و هر ۲ سنگر و یک دوربین نظارتی منهدم شدند. در محور دوم عملیات با سلاح نیمه‌اتوماتیک به یک سنگر اشغالگران حمله شد و ۴ اشغالگر موجود در آن سنگر مجازات گردیدند. در محور سوم عملیات با سلاح انفرادی به اشغالگران حمله شد. در محور چهارم عملیات با سلاح انفرادی و نیمه‌اتوماتیک به اشغالگران حمله شد و در پی آن ۴ نظامی اشغالگر مجازات شدند. همزمان در محور پنجم عملیات با سلاح نیمه‌اتوماتیک و سنگین به اشغالگران حمله گردید و ۲ سنگر مورد اصابت قرار گرفت.

در این عملیات که برای تبریک ۴۵مین سالیاد تاسیس پ‌ک‌ک انجام گرفت؛ رفیقمان عگید که با شجاعت بالا و روحیه فدایی بر دشمن تاخت، به‌شهادت رسید. همچنین ۱۲ اشغالگر به مجازات رسیدند، یک دوربین نظارتی و ۲ سنگر منهدم شدند و ۳ سنگر دیگر نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح‌های ممنوعه، گازهای شیمیایی و پهبادهای حامل مواد منفجره:

در ۱۸ و ۱۹ نوامبر در منطقه متینا سنگرهای نبرد در میدان مقاومت تپه چارچل، ۳ بار با پهبادهای حامل مواد منفجره بمباران شدند.

در ۱۹ نوامبر در منطقه متینا سنگرهای نبرد در میدان مقاومت تپه اورته، ۸ بار با سلاح‌های ممنوعه بمباران شدند.

سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه:

در ۱۹ و ۲۱ نوامبر در منطقه خاکورک؛ محورهای شهید شریف و رودخانه لولان ۳ بار، در منطقه متینا محور روستای درگله یک بار و در مجموع ۴ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شدند.

مناطق زاپ، شهید دلیل در غرب زاپ، متینا و خاکورک، هدف توپ‌باران قرار گرفتند.