کارگاهی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شنگال آغاز به کار کرد

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه، کارگاهی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با پیشاهنگی زنان ایزدی و عرب در شنگال راه‌اندازی شد.

این کارگاه با پیشاهنگی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) و زنان عرب در شنگال با شعار «فاشیسم و ​​انزوا دیگر بس است» برگزار می‌شود. ۱۶۰ زن ایزدی و عرب از سراسر شنگال به این کارگاه پیوستند. این کارگاه با یک دقیقه احترام به یاد شهدای راه آزادی زنان و ۷۴ نسل‌کشی آغاز شد.

اتحادیه زنان جوان ایزدی و مبارزان یگان‌های زنان شنگال نیز در این کارگاه با شعار «با ژن ژیان آزادی، آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد» شرکت کردند.

تصاویر و پوسترهایی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنرهایی با شعارهای «آزادی برای رهبر آپو، خودمدیریتی برای شنگال» و « فاشیسم و ​​انزوا دیگر بس است» در سالن کارگاه نصب شده بود.

تعدادی از فعالان زن عراقی و اعضای نهادهای مدنی عراق نیر در این کارگاه شرکت کردند. شهرزاد قاسم خلف از وزارت مهاجرت و مهاجرین عراق، ایمن قاسم روزنامه‌نگار از استان میسان، خامای الزیادی رئیس سازمان‌های مدنی از ناصریه، نور شماری فعال از مساوه، فعالان لیلا شریفی و بیدور الجراح از بصره شرکت کردند.

در ابتدای کارگاه، ریحام حجو سخنگوی تاژه سخنرانی کرد و به مهمانان خوش آمد گفت. ریحام حجو قبل از شروع سخنرانی خود توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد را محکوم کرد و گفت: «ما به همه شرکت کنندگان و مهمانان خود خوش‌آمد می‌گوییم و به ویژه به مهمانان خود از بغداد، موصل، کربلا، میسان، نجف، ناصریه، دیقر و از منطقه مرزی مدیبان تا حساویک خوش‌آمد می‌گوییم. هدف ما از برگزاری این کارگاه با شعار «با ژن ژیان آزادی، آزادی جسمانی عبدالله اوجالان را تضمین می‌کنیم»، شکست توطئه علیه رهبر خلق‌ها است.»

در ادامه ریحام حسن رئیس مشترک هیئت اجرایی شنگال نیز این توطئه را محکوم کرد و گفت: «در شخص رهبر آپو می‌خواستند جامعه خاورمیانه و مردم این منطقه را نابود کنند، اما ایده یک ملت دموکراتیک مبتنی بر ایده رهبر آپو مانع همه برنامه‌های آنها شد.»

ریحام حسن به مبارزه با این توطئه اشاره کرد و یادآور شد که خلق کورد از روز دستگیری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تاکنون ایستاده‌اند.

در این کارگاه فیلمی از دیدگاه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نمایش درآمد.

این کارگاه با مدیریت عضو کمیته دیپلماتیک تاژه سوهام شنگالی تا عصر ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ۴ سمینار در کارگاه برگزار می‌شود.

لاوا شنگالی به نمایندگی از تاژه، فاطمه مصطفی به نمایندگی از مجلس زنان عرب، آون تکوشر به نمایندگی از یگان‌های زنان شنگال و آوستا ایزدی از طرف زنان جوان و بدور الجراح به نمایندگی از مهمانان عراقی سخنرانی می‌کنند.

پس از برگزاری سمینارها، نظرات و پیشنهادات کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتایج کارگاه اعلام و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.